P
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Fy för en sån negativ kommentar! Här delar han med sig av sitt jättejobb han lägger ner och så skriver du så där! Den kommentaren tillför väl inget?!
Helt enig. Så jävla onödigt.
 
  • Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
Det kommer se klockrent ut när fogen och stolen är på plats! (y)
 
  • Gilla
Isak90 och 3 till
  • Laddar…
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Fy för en sån negativ kommentar! Här delar han med sig av sitt jättejobb han lägger ner och så skriver du så där! Den kommentaren tillför väl inget?!
Visst, men ÄN ÄR DET INTE FÖR SENT!!!

Lätt att man blir "hemmablind" för såna saker och inte själv ser förrän det är HELT KLART hur "illa" det egentligen ser ut.

FÖRHOPPNINGSVIS ser det bättre ut när stolen är på plats och randen är centrerad över den..
 
  • Gilla
Reyhn
  • Laddar…
Ser helt jävla magiskt ut. Jag ser inte ens vad det är som skulle "skära sig"

Skit i negativismen :D
 
  • Gilla
Isak90 och 1 till
  • Laddar…
D
Violina Violina skrev:
Visst, men ÄN ÄR DET INTE FÖR SENT!!!

Lätt att man blir "hemmablind" för såna saker och inte själv ser förrän det är HELT KLART hur "illa" det egentligen ser ut.

FÖRHOPPNINGSVIS ser det bättre ut när stolen är på plats och randen är centrerad över den..
Hur ska det gå till? Om man skjuter den högra raden åt höger, så blir det en jättetunn bit i hörnet till vänster?
 
  • Gilla
albin715
  • Laddar…
P
Roligaste projektet att följa, jag tycker att du bara ska fortsätta att köra vad du tycker är passande! Visst är det alltid bra med lite input, men det behöver man alltid inte ta. Smaken är ju som baken :)

Ska bli intressant att få se huset när det väl blir klart. Längtar själv till den dagen då man har fått tomten avstyckad och byggt ett hus. Lär inte bli detta året iaf.
 
  • Gilla
Isak90 och 2 till
  • Laddar…
Ifall allt är centrerat och symmetri blir det lätt själlöst och ointressant. Genom att lägga boarden så skapar han liv och rytm i rummet. Lite som att lägga spots i taket symmetrisk vs organiskt följa tex en skugga vid viss tid. :love:
 
  • Gilla
Isak90 och 1 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Oooooohhhh vad det "skaver" i ögonen på mig att den där randen inte hamnat centrerat i den andra plattan :rolleyes:
Violina Violina skrev:
Visst, men ÄN ÄR DET INTE FÖR SENT!!!

Lätt att man blir "hemmablind" för såna saker och inte själv ser förrän det är HELT KLART hur "illa" det egentligen ser ut.

FÖRHOPPNINGSVIS ser det bättre ut när stolen är på plats och randen är centrerad över den..
Haha ja jag håller delvis med dig!:seenoevil::p

Nu anser jag dock att det är för sent för att ändra. Randen var som sagt planerad från början men tyvärr glömde jag bort den när nedre raden sattes med laser. Men det kommer nog inte synas så mycket att den bara syns ovanför toastolen och inte under. Och eftersom jag utgick från duschhörnet så blev det ingen centrerad vit platta vid toastolen.

Hade jag gjort det igen så hade jag gjort annorlunda. Då hade jag haft med mig mosaiken redan från golvet och då givetvis satt en lika stor vit platta på var sida. Men det är alltid lätt att vara efterklok.:p Men jag tror att mosaiken tar över såpass mycket och att det vita smälter ihop så jag inte kommer störa mig alltför mycket på den detaljen.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Haha ja jag håller delvis med dig!:seenoevil::p

Nu anser jag dock att det är för sent för att ändra. Randen var som sagt planerad från början men tyvärr glömde jag bort den när nedre raden sattes med laser. Men det kommer nog inte synas så mycket att den bara syns ovanför toastolen och inte under. Och eftersom jag utgick från duschhörnet så blev det ingen centrerad vit platta vid toastolen.

Hade jag gjort det igen så hade jag gjort annorlunda. Då hade jag haft med mig mosaiken redan från golvet och då givetvis satt en lika stor vit platta på var sida. Men det är alltid lätt att vara efterklok.:p Men jag tror att mosaiken tar över såpass mycket och att det vita smälter ihop så jag inte kommer störa mig alltför mycket på den detaljen.:)

//Fredrik
Vi hoppas det!

Jag gillar randen, men hade aldrig vågat göra en sån sak själv, just därför att jag vet hur svårt jag har för att inte stirra mig blind på detaljer :rofl:
 
Hej!

Har jobbat hela denna helgen också men natt istället för dag så har fått kaklat lite mellan passen. Väggen vid fönstret är klar så nu är det bara fönstersmygen och det sista runt dörren kvar.:)

Kakelvägg vid fönster i pågående renoveringsarbete med kakelverktyg och spackel på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delvis kaklad vägg i renoveringsprocess, färdig del nära fönster och oskaklad sektion vid dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vägg med nylagda vita kakelplattor vid ett fönster med kakelspacer och nivåverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående kakelarbete runt fönstret i ett renoveringsprojekt med vita kakelplattor och ouppackade verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kaklad vägg runt ett fönster med installation under arbete, inklusive kakelkors och verktyg på fönsterbrädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kaklade väggar i pågående badrumsrenovering, fokus vid fönstervägg klar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
boschkenta och 14 till
  • Laddar…
Snyggt blir det! :love:
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Kan bara hålla med TS. Spela Isak i 90 minuter Janne!
 
  • Gilla
  • Haha
Simon13 och 6 till
  • Laddar…
Hej!

Har fortsatt med kakel och klinkers det senaste dagarna och igår kväll sattes sista plattan!:)

Nyligen kaklad duschvägg med den sista plattan fastsatt, i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat kakel på vägg och klinkers på fönsterbräda i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat kakel runt ett badrumsfönster med öppning och duschslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nylagda vita kakelplattor på en vägg med ett fönster och klinkers på fönsterbrädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen installerat kakel runt ett fönster i badrum, sista plattan satt, med klinkergolv synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nylagd kakel och klinkers i badrum med sista plattan satt och färskt kakelfix på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad klinker i ett badrum med vägg i vitt kakel och en dekorslinga, sista plattan lagd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nylagda klinkerplattor på ett badrumsgolv med väggkakel delvis satt, byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat kakel och klinkers i en dusch med vita och bruna plattor, och kakelverktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen kaklat badrum med vita väggplattor och beige klinkergolv, ej färdigställt med synliga kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har fått slipat och spacklat ett par vändor i sovrummet också.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Wallin och 26 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Det kanske står någonstans tidigare i tråden, men vad har badrummet för mått?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.