Håller fulständig med, IKEAS ho är skit. När vi hade kaklat väggarna i köket så ramlade det ju ner fix och sånt i hon och vi tänkte inte så mycket på det förrän vi skullle städa upp allt. Hon är helt förstörd och då hade vi inte ens börjat använda köket. Den har oxiderat och är helt flammig och ful och ser begagnad ut. Den hon vi hade i köket innan, som jag kan tänka mig är från 60-70 talet var i betydligt finare skick än denna. Summa summarum, lägg nån tusenlapp extra om ni vill ha en ho som ni kan ha i många år.Marta skrev:Hej!
Kan passa på att delge erfarenheter av Ikea-diskbänk och hoar.
Vi har en 2m diskbänk från Ikea i Köket. Snygg sak med uppdragen bakkkant och tjock (40 mm) framkant.
Men ack.... USEL kvalitet.. Repor - Ja, Bucklor - Ja, oxid och beläggningar - JA.....
Jag antar att diskbänkar (som så mycket annat) inte är det man ska snåla på i ett kök.
Slutsats man får vad man betalar för!
Nästa gång blir iaf inte diskbänken från IKEA.
Trösten i detta är att den ser rätt snygg ut på håll..
MVh // Martin
//Lina
Jag lägger till Ifö på listan Ifö diskbänkar - Hem62_an skrev:
Just ja, jag glömde tillägga att jag gillar modellen med avfallssortering! Så praktiskt sätt att snabbt bli av med grönsaksskal o dyl. Eller vad tycker ni?
För övrigt så är Ifös diskbänkar ett arv från gamla klassiska Olofsströmsbänken.
Själv har jag dock en Stala som jag är nöjd med.
För övrigt så är Ifös diskbänkar ett arv från gamla klassiska Olofsströmsbänken.
Själv har jag dock en Stala som jag är nöjd med.
Har beställt en 2 meter lång 50 mm tjock rostfri bänk med uppvikt bakkant och med två 340x400 hoar med skarpa hörn från Decosteel till vår diskavdelning. Gick på stadiga 22000:- Sen har jag tjackat en liten customtillverkad ho från Landskrona Rostfria. 250x400 till vår köksö. Skarpa hörn. 5250:- inkl. moms och frakt. Billigt tycker jag!!!
Är det någon som känner till Nordic Tech? Vi skall köpa en disklåda och har sett en därifrån som var snygg (och dessutom "billig"). Ytan kändes lite mattare än vad övriga disklådor vi sett är vilket tilltalade oss men vi vill förstås inte köpa en sådan och fälla in i en stor stenskiva om det inte är bra kvalitet. Någon som vet?
Den vi tittat på (från Nordic Tech) hette Radius 500. Själva formen går säkert att hitta hos andra också men det var just finishen som jag blev så förtjust i (står på hemsidan att de har en mattborstad yta) men är det inte bra kvalitet så är det så klart inte aktuellt alls! Skall titta på Blanco- tack för tipset!Lenasv skrev:
Köpte oxå Franke på nätet, vvsonnet.se till betydligt bättre pris än på byggvaruhusen. Inkl frakt dessutom, så man slapp det. Kolla vid leverans så undviker du skador. Vet inget om kvalitéer på stålet men är nöjd så här ett år senare. Viktigt för mig var dock stora hoar som inte är allt för rundade i hörnen. Hatar när man ska diska en stor form och den inte går ner för att hon är mer oval än fyrkantig :screwy: