Har satt upp en pool vi köpte beg så saknar instruktioner. Är på väg att fylla upp den nu och närmar mig nedre inloppet. Ska det pluggas tills nivån når skimmern eller hur gör jag?

När startar man pumpen sen? Jag har bara satt ut pumpen lite temporärt för att se att den funkar, ska byggas in i teknikern sen och en värmepump ska kopplas in. Är det dumt att dra igång det temporärt så länge?
 
  • Poolpump och filter system temporärt uppställt på betonggolv nära poolkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En uppfylld pool med synligt nedre inlopp och skimmer inför installation av pump och värmepump.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men vad ska den suga för vatten
Ser torrt ut vid skimmern.
 
Var kanske otydligt, så klart vattnet sk fyllas upp. Men är det bara att fylla på till det kommer upp til skimmern eller behöver jag göra något med pump innan dess?
 
Du måste ha vatten upp i skimmern så att pumpen blir primad med vatten. Får inte gå torr! Jag tycker att det är ganska (väldigt) likt mina grejer från primastar (som jag just startat för första gången efter köpet av hus). De har manualer på sin hemsida.
 
Du ser om det är vatten genom glaset vid förfiltret på pumpen. Kan vara värt att gå igenom och rensa så att det inte ligger sniglar och grenar och annan skit där. Se upp så att allt är helt tätt mellan skimmern och pumpen (kopplingar, slang, packning till locket på pumpen) annars suger den luft och du ser "sockerdricka" istället för jämnt vattenflöde och bra tryck.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.