1 604 läst · 14 svar
2k läst
14 svar
"avancerad" installation luftvärmepump
Hej
bor i ett hus där jag inte kan göra hål i fasaden, behöver få en luftvärmepump installerad. Min tanke är då att jag hittar någon som kan tänkas göra "hålet" via ett fönster. Har tyvärr inte lyckats hitta någon i Stockholm som verkar förstå vad det är jag är ute efter.
Har någon här förslag på vart jag kan vända mig?
bor i ett hus där jag inte kan göra hål i fasaden, behöver få en luftvärmepump installerad. Min tanke är då att jag hittar någon som kan tänkas göra "hålet" via ett fönster. Har tyvärr inte lyckats hitta någon i Stockholm som verkar förstå vad det är jag är ute efter.
Har någon här förslag på vart jag kan vända mig?
Medlem
· Västra Götaland
· 2 955 inlägg
Varför kan du inte göra hål i fasaden ? Att ta hål i karmen till fönstret är ju inte riktigt bra. Att återställa det om du nu måste(?) är nog dyrare än ett hål i fasaden.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 955 inlägg
Enstegstätad fasad alltså. Sätter du in ett plastventrör i ditt nyupptagna hål och tätar med lite fog mellan rör/fasad så är det tätt. Alltså samma rör du använder till en friskluftsventil.
problemet är att de jag pratat med som verkar kunna just det där med installation vägrar göra det på enstegstätad fasad....I InsidersUnited skrev:
intressant tanke, vet du om en installatör som kan tänkas göra sådant?J Josth skrev:
Har dock ingen vind eller krypgrund...men en som gjort det tidigare kanske kan göra det på ett annat sätt
den tråkiga lösningen vilken jag har varit med om är att plocka ur en ruta ur fönstret och ersätta denna med en av plexiglas med hål i.M mitthus1 skrev:
Liknande trådar
-
Rek installationsfirma Luftvärmepump Sundsvall
Värmepumpar -
Vad gäller vid installation av luft-luftvärmepump?
El -
Luftvärmepump och installation
Värmepumpar -
Stänga av vattenburen värme efter luftvärmepump installation. Problem?
Värme allmänt -
Vilken luftvärmepump är bäst? Vad kostar installation?
Värmepumpar