Vår uteplats är byggd av röd älvdalssandsten, som jag inte tror bryts längre. Numera verkar det vara blocket som gäller, om man vill ha tag i sådan sten.

Vad är ett rimligt pris per kvadrat för begagnad marksten av denna typ? Tanken är att utöka den stensatta ytan.

Enl alla bolag är de aktiva och jag har inte hört något annat :)

Vi var till stenbrottet (wasastens) i Mångsbodarna en sommar, tyvärr var det stängt, men vad mycket fin sten det fanns. Vi plockade lite spill på marken, dottern då 2 år hade både fickor och hatt fulla ;-)

Återvinningscentralen kan vara ett bra ställe att leta, var o varannan gång jag är där så ser jag en hög med ölandssten som är kastad.

Nu är problemet löst, fick tag i tre pallar med begagnad sten för 2k. Nu ligger de på tomten i väntan på installation.
Priset var hyggligt, omkring 130 kr/kvm blev det.

Noterar att det knappt finns nåt till salu av Ölandssten i rimlig närhet till Stockholm. Ska man ha is i magen och vänta eller måste jag beställa av Stenbolaget?

Wasasten bryter fortfarande o producerar oregelbunden råkluven älvdalskvartsit. Dock brukar det vara semesterstängt 28-32, ring o prata med dom. Ibland finns det på lager.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.