77 730 läst · 230 svar
78k läst
230 svar
Stugan blir större! Utbyggnad i Tänndalen
Åkte upp förra helgen för att ordna lite efterlängtat ljusinsläpp i gamla badrummet. Timmervägg och tigersåg tog lite tid men funkade! Nu när vi bytt bastudörr till en glasdörr så får vi in bra med ljus igen som lite kompensation för fönstret som fick stryka på foten då en tillbyggnad hamnade i vägen.
Hann även spika all panel förutom taket. Kanske blir bastu i påsk iaf!
Hann även spika all panel förutom taket. Kanske blir bastu i påsk iaf!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
vad fint det blir
lite skillnad på standarden idag en släkting köpte en stuga på 80talet i härjedalen i nåt stug område el hade hon mins jag men inget vatten eller avlopp, minns dok hur vackert det var en morgon vakna jag vakna upp med en myskoxe utanför fönstret
lite skillnad på standarden idag en släkting köpte en stuga på 80talet i härjedalen i nåt stug område el hade hon mins jag men inget vatten eller avlopp, minns dok hur vackert det var en morgon vakna jag vakna upp med en myskoxe utanför fönstret
Redigerat:
Bastun nu klar sånär som på aggregat. Tittade på det gamla som jag baxat ut i boden och det är ju allt annat än fräscht. Elektroniken rejält ärgad och allmänt solkigt. Såg de hade ett 6kw på halva priset nere på Fresks så det lutar mot ett byte.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hittade dessa bilder då vi fortfarande drömde om en större stuga
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Slutbesked godkänt så i praktiken får man väl se detta projekt som avslutat! Faktiskt är allt klart sånär som på tröskel in till gamla stugan. Fortsättning följer med byte av kök, slå ut en innervägg och altanbygge. Ses i sommar!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Åkte upp över helgen för att byta däck på släp och ta hem det samt städa runt huset. Mycket som kommer fram i tö när man bygger och gar fyra ungar som härjar runt . Passade på att bunkra trallvirke så att man inte står där utan i sommar när det ska byggas.