Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 462 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 365 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 468 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
Har arbetat som snickare
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 728 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 435 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
 
Det enda man behöver kunna om spik är att det blir bättre med skruv
 
  • Gilla
breakman
  • Laddar…
nikasp
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 493 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
 
nikasp
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det enda man behöver kunna om spik är att det blir bättre med skruv
Om man vill ha ett helvete när man ska renovera om 20-40 år så är skruv säkert kanon. Har provat båda varianterna i villan och i torpet. Väldigt trevligt att kunna lossa foder och spika tillbaka utan att behöva kassera.

Bytte även ut ca 65-70 feta lockbrädor på vårt 1800-talstorp när vi la om taket, bara att lätta på dem med kofot. Tänkte på barnen och skruvade bara på extremt få ställen i nödfall. En bekant lejde ut deras omläggning av tak för några år sen. Det var skruvat så in i helsike ordentligt av svärfar så gubbarna var helt knäckta av rivningen och tappade oväntat massa tid på det.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 541 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
 
Tråden är en ju tråd där man kommenterar quiz:et. Det är ju inte mycket till kommentar när man "BARA" redovisar sitt resultat utan att skriva något mer.....:thumbdown:
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 839 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"
 
Jag fick 9/10 rätt.

Det trodde jag inte, hade räknat med typ 6/10 innan jag började.
Frågan om spik eller skruv är intressant, efter att ha byggt några enkla byggställningar med reglar och skruvat ihop dem för att uppleva att några skruvar brustit så funderar jag på att spika nästa gång.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 969 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om spikar?"

Hade man inte 10 rätt på den, borde man nog inte äga en hammare ;):rofl::crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.