I Ironside skrev:
Grejen är nog att det inte blir mer tips för att det blir mindre brus i tråden. Man gjorde ett försök för något år sen att begränsa till bara tips men då dog tråden ut ganska snabbt. Kanske finns det inte så många tips att skriva hem om? Kanske är inte den typiska Byggahus medlemmen lika benägen att skriva om tips? Vem vet, en sak är säker, tråden behöver vara aktiv för att inte glömmas bort.

Sweclockers har en ypperlig fyndtråd med tillhörande diskutionstråd och det fungera över förväntan. Men jag tror också att medlemmarna av en sådan site är mer benägna att skriva om tips och det finns säkert också mer att skriva hem om.
Här skrivs om tips ganska tätt tycker jag ändå men klart är det lite brus. Det är ju liksom inte bra reor hela tiden.. :)
 
  • Gilla
IgelSpikey
  • Laddar…
Perfekt med tips och diskussion i samma tråd. Mitt bästa tips är att jag 15 år för sent fattat att Bauhaus prismatchning är grejen. Hittade en fin AEG 18V multimaskin 50 kr billigare på webben hos okänd firma i Borås och vips får man det priset plus ytterligare 15 % rabatt vilket i det här fallet blev ett par hundra till.
 
  • Gilla
Bosse bärkasse
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Ja det brukar vara det i denna tråden!!! :mad:
För att fortsätta OFF TOPIC; Om du inte gillar den här tråden kan du ignorera den och istället läsa den strikta tipstråden (som du kan hitta några sidor bakåt i tiden, här skulle jag lagt in en länk men som sagt är den inte så lätt att hitta..) :)
 
daddydj daddydj skrev:
Perfekt med tips och diskussion i samma tråd. Mitt bästa tips är att jag 15 år för sent fattat att Bauhaus prismatchning är grejen. Hittade en fin AEG 18V multimaskin 50 kr billigare på webben hos okänd firma i Borås och vips får man det priset plus ytterligare 15 % rabatt vilket i det här fallet blev ett par hundra till.
För sakens skull...
12% extra får man.
15% hade förstås varit extra nice
 
  • Gilla
Denniis
  • Laddar…
Fick en notis från Prisjakts app om att Proffsmagasinet är några tior billigare än Bauhaus för verktygspaketet DLX5032 från Makita, prismatcha på Bauhaus och det borde landa på 8767 kronor
https://www.bauhaus.se/kombokit-5st-maskiner-3x5-0-ah-dlx5032t-tygvaska
Tyvärr får jag inte köpa för sambon. Tips till er andra: det är lättare att få förlåtelse än tillåtelse
Skärmdump från Prisjakts app som jämför pris på Makita verktygspaket DLX5032 i olika butiker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 4 till
  • Laddar…
Proffsmagasinet kör kampanj på hela Makitasortimentet. Såg ut att kunna finnas några skapliga priser iaf :)

Inga 99% som sist, men ändå helt ok ;)
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
N Niklasberglund skrev:
Proffsmagasinet kör kampanj på hela Makitasortimentet. Såg ut att kunna finnas några skapliga priser iaf :)

Inga 99% som sist, men ändå helt ok ;)
Tack för tipset!

Jag passade på att gå loss på en skruvdragare... Vi får se om de behagar leverera, eller om de på "godtyckliga grunder" ändrar sig... :crysmile:
 
  • Gilla
Niklasberglund
  • Laddar…
B
J JLov skrev:
Hitachi grästrimmer 999:-

[länk]

Kändes som ett bra pris, har dock bara 18v batterier själv. :/
Sänkt pris från 5780kr. Ja jag tackar
 
B Baskavoda skrev:
Sänkt pris från 5780kr. Ja jag tackar
En enda butik(Graded) som säljer modellen.
Förra året sålde de den för 1899.
2018 sålde netauktion dem från konkursbolag för 1056 kr.
Andra butiker har den som utgått.
Troligtvis slutförsäljning av gammal produkt.
Tillkommer gör laddare och 36V(eller dubbel 18V adapter) batteri
 
  • Gilla
Henrik Lindberg
  • Laddar…
T TCG skrev:
En enda butik(Graded) som säljer modellen.
Förra året sålde de den för 1899.
2018 sålde netauktion dem från konkursbolag för 1056 kr.
Andra butiker har den som utgått.
Troligtvis slutförsäljning av gammal produkt.
Tillkommer gör laddare och 36V(eller dubbel 18V adapter) batteri
Kan du förklara mer vad dubbel 18v adapter är? Jag har hitachi i övrigt men den behöver green(blabla) 36v batteri och jag vill inte ha ett extra battersystem.
 
Raskus Raskus skrev:
Prismatchar Bauhaus mot proffsmagasinet?
Sjukt sugen på en Makita djv181z

[länk]
Bara mot butiker med minst en fysisk butik i Sverige.
 
daddydj daddydj skrev:
Bara mot butiker med minst en fysisk butik i Sverige.
Då är det grönt alltså?

Butik samt leveransadress:
Proffsmagasinet Svenska AB
Kilabergsvägen 4
126 49 Hägersten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.