Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Samma här. Jag gjorde en direktbetalning, så nu har vi e-post-ping-pong om det "tekniska felet"... :crysmile:
Eftersom "e-post-ping-pong" enbart resulterade i att kundtjänstpersonen slutade svara så tänkte jag att jag skulle kolla om 10% rabatt på ett köp var värt något, men efter att ha kollat runt på alla verktyg jag "villhöver" så inser jag ju att de sällan är billigast... Med 10% rabatt så hamnar de runt 2-3% billigare än "billigast på prisjakt", och det tänker jag ju inte ge dem... Tummen ner, helt enkelt.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Eftersom "e-post-ping-pong" enbart resulterade i att kundtjänstpersonen slutade svara så tänkte jag att jag skulle kolla om 10% rabatt på ett köp var värt något, men efter att ha kollat runt på alla verktyg jag "villhöver" så inser jag ju att de sällan är billigast... Med 10% rabatt så hamnar de runt 2-3% billigare än "billigast på prisjakt", och det tänker jag ju inte ge dem... Tummen ner, helt enkelt.
Frågan är hur länge era rabattkoder räcker? De kommer ju ut med lite olika erbjudanden hela tiden, och ibland ligger de lägst på dem. 10% till kan ju bli rätt bra då? Eller får man inte kombinera rabatter?
 
L Lilllen skrev:
Frågan är hur länge era rabattkoder räcker? De kommer ju ut med lite olika erbjudanden hela tiden, och ibland ligger de lägst på dem. 10% till kan ju bli rätt bra då? Eller får man inte kombinera rabatter?
Jag provade på nån "kampanj-vara" och där funkade den... Tror den gällde till augusti... Vi får la se helt enkelt..

Jag blir ju mest sur på att de ljuger och skyller på ett "tekniskt fel".. Hade de bara varit ärliga och sagt att praktikant-Annika var full som ett ägg på jobbet och skrev fel, så hade jag varit mer än nöjd utan rabatt-kod....
 
  • Gilla
  • Haha
Kromo och 5 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Eftersom "e-post-ping-pong" enbart resulterade i att kundtjänstpersonen slutade svara så tänkte jag att jag skulle kolla om 10% rabatt på ett köp var värt något, men efter att ha kollat runt på alla verktyg jag "villhöver" så inser jag ju att de sällan är billigast... Med 10% rabatt så hamnar de runt 2-3% billigare än "billigast på prisjakt", och det tänker jag ju inte ge dem... Tummen ner, helt enkelt.
Jag förstår kundtjänstpersonen! Vad ville du ha ut från det egentligen?
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
F fangalid skrev:
Jag förstår kundtjänstpersonen! Vad ville du ha ut från det egentligen?
Tja, från början ville jag att de skulle stå för sin del av avtalet (eftersom jag hade betalat är de egentligen tvungna), sen att de skulle berätta vad som faktiskt hade hänt och till sist bara att jag var gött uttråkad och lade några minuter av mitt liv på att jävlas med en underbetald krake på ett skitfötetag...
 
  • Arg
TCG
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, från början ville jag att de skulle stå för sin del av avtalet (eftersom jag hade betalat är de egentligen tvungna), sen att de skulle berätta vad som faktiskt hade hänt och till sist bara att jag var gött uttråkad och lade några minuter av mitt liv på att jävlas med en underbetald krake på ett skitfötetag...
Det står ganska tydligt i deras villkor anser jag att dom kan vägra försäljning pga bland annat felaktigt publicerade priser. Du är ett så kallat internettroll alltså... charmigt.
 
  • Gilla
IgelSpikey och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, från början ville jag att de skulle stå för sin del av avtalet
Det är väl exakt det dom har gjort? Det står ju klart och tydligt i villkoren för det avtal ni har ingått att dom har ensidig rätt att annulera om t ex någonting är fel i prissättningen.
 
I
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, från början ville jag att de skulle stå för sin del av avtalet (eftersom jag hade betalat är de egentligen tvungna), sen att de skulle berätta vad som faktiskt hade hänt och till sist bara att jag var gött uttråkad och lade några minuter av mitt liv på att jävlas med en underbetald krake på ett skitfötetag...
Hänger inte riktigt med på resonemanget, menar du på fullaste allvar att om det blivit en bugg eller någon råkat mata fel så ska man ändå skicka ut varor med förlust?

Oj systemet har sålt denna bilen för 1 kr istället för 500 000 kr, skicka ut bilen till kunden?

Sen kan jag tycka att väljer man att kompensera kunden så får det vara en rimlig kompensation, par % på marknadspriset gynnar inte respekten för företaget, då hade de lika bra kunnat nöja sig med en ursäkt och sen gå vidare.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, från början ville jag att de skulle stå för sin del av avtalet (eftersom jag hade betalat är de egentligen tvungna), sen att de skulle berätta vad som faktiskt hade hänt och till sist bara att jag var gött uttråkad och lade några minuter av mitt liv på att jävlas med en underbetald krake på ett skitfötetag...

Att proffsmagasinet och deras så kallade kundtjänst är ett skämt har jag skrivit om förut. Hoppas fler kan undvika dem.
 
F fangalid skrev:
Det står ganska tydligt i deras villkor anser jag att dom kan vägra försäljning pga bland annat felaktigt publicerade priser. Du är ett så kallat internettroll alltså... charmigt.
Tja, du frågade, jag svarade ärligt. Om det gör mig till "internettroll" så får du väl helt enkelt tugga i dig det...
 
useless useless skrev:
Det är väl exakt det dom har gjort? Det står ju klart och tydligt i villkoren för det avtal ni har ingått att dom har ensidig rätt att annulera om t ex någonting är fel i prissättningen.
Inte helt säker på att den här avtalstexten skulle flyga faktiskt;
Skärmdump av avtalstext med reservation för felaktig information och rätten att neka försäljning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"godtyckliga grunder"?

Dessutom skriver de ju uttryckligen att de reserverar sig mot "skrivfel" och var det ju ett tekniskt fel... För övrigt säger ju konsumentköplagen att säljaren ska vidta tillräckliga åtgärder för att såna här fel inte ska uppstå, annars får de bära sina kostnader själva...
 
  • Gilla
breakman
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, du frågade, jag svarade ärligt. Om det gör mig till "internettroll" så får du väl helt enkelt tugga i dig det...
En person som jävlas med folk man inte känner bara för att man uttråkad skulle jag personligen kalla för värre saker än så.
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
Det är dåligt med verktygstips nu...
 
  • Gilla
tobbbias och 8 till
  • Laddar…
Ja det brukar vara det i denna tråden!!! :mad:
 
  • Gilla
Dammi och 6 till
  • Laddar…
I
Lindgrenski Lindgrenski skrev:
Det är dåligt med verktygstips nu...
Grejen är nog att det inte blir mer tips för att det blir mindre brus i tråden. Man gjorde ett försök för något år sen att begränsa till bara tips men då dog tråden ut ganska snabbt. Kanske finns det inte så många tips att skriva hem om? Kanske är inte den typiska Byggahus medlemmen lika benägen att skriva om tips? Vem vet, en sak är säker, tråden behöver vara aktiv för att inte glömmas bort.

Sweclockers har en ypperlig fyndtråd med tillhörande diskutionstråd och det fungera över förväntan. Men jag tror också att medlemmarna av en sådan site är mer benägna att skriva om tips och det finns säkert också mer att skriva hem om.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.