Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    348 Röster 40,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    156 Röster 18,1%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 38,0%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    864
engs
K Kane skrev:
Men systembolagschefen som tjänar 5 MSEK/år sticker mer i ögonen. Hur mycket utmaningar är det i det jobbet?
De lägger mycket energi på att skapa reklamfilmer för bevarandet av sitt eget monopol... det är säkert betungande.
Borde finnas ett generellt förbud mot myndigheter och statliga monopol att försöka påverka den allmänna opinionen.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
De lägger mycket energi på att skapa reklamfilmer för bevarandet av sitt eget monopol... det är säkert betungande.
Borde finnas ett generellt förbud mot myndigheter och statliga monopol att försöka påverka den allmänna opinionen.
Deras grundläggande uppdrag är ju att hålla nere alkoholkonsumtionen, försäljningen kommer på andra plats.
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
Mats-S
Väljer alltid Postnord som leverantör om det valet finns. Fungerar 100% perfekt, bra app där man kan välja tid för leverans. Supertrevliga chaufförer dessutom.

Ibland känns det som att man bara måste klaga på PostNord, det hör liksom till verkar det som. Min erfarenhet är precis tvärtom, fungerar mindre bra/sämre när andra firmor ska stå för leveransen.
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
engs
G gaidin skrev:
Deras grundläggande uppdrag är ju att hålla nere alkoholkonsumtionen, försäljningen kommer på andra plats.
Fast reklamfilmerna handlar ju främst om deras egen förträfflighet, samt att de hänvisar till undersökningar om systembolaget verkligen gör skillnad, som har visat sig vara totalt vetenskapligt förkastliga. Trots det fortsätter de hänvisa till dessa när de ska försöka bevisa sitt existensberättigande.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
hsd
Mats-S Mats-S skrev:
Väljer alltid Postnord som leverantör om det valet finns. Fungerar 100% perfekt, bra app där man kan välja tid för leverans. Supertrevliga chaufförer dessutom.

Ibland känns det som att man bara måste klaga på PostNord, det hör liksom till verkar det som. Min erfarenhet är precis tvärtom, fungerar mindre bra/sämre när andra firmor ska stå för leveransen.
Jag valde också posten innan prishöjningarna, funkade hur bra som helst, men nuera är det Schenker och de funkar bra till rimligare priser
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Väljer alltid Postnord som leverantör om det valet finns. Fungerar 100% perfekt, bra app där man kan välja tid för leverans. Supertrevliga chaufförer dessutom.

Ibland känns det som att man bara måste klaga på PostNord, det hör liksom till verkar det som. Min erfarenhet är precis tvärtom, fungerar mindre bra/sämre när andra firmor ska stå för leveransen.
Det verkar vara väldigt olika. Jag har mycket problem med Postnord. Du har tydligen inte det. Bra för dig, men inte för mig.
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
så för er som verkligen inte vill förstå vad hemkörning betyder så gav jag igår ett negativt omdömme med en förklaring efter att ytterliggare ett paket las i brevlådan ist. för hela vägen till dörren. (diff på 200meter)

Döm om min förvåning när Posten ringer idag och skall skapa ett ärende av denna händelse :O

Han höll med mig helt och jag har även tidigare pratat med Postcentral eller heter de kanske Företagscenter där brevbärarna utgår ifrån för att se att jag förstått allt rätt, även där höll kvinnan med mig och skulle föra saken vidare till berörd brevbärare, men det bet ju tydligen inte om det öht. framfördes (3veckor sedan kanske).

Edit: skall tilläggas att lantbrevbärarna historiskt sett skött allt fantastiskt bra, det är sista tiden som nått hänt. Jag har sett föraren då och då och känner igen han så borde inte vara ny personal. Men har ju inte sett just den brevbäraren som skött mina paket.
 
Redigerat:
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
så för er som verkligen inte vill förstå vad hemkörning betyder så gav jag igår ett negativt omdömme med en förklaring efter att ytterliggare ett paket las i brevlådan ist. för hela vägen till dörren. (diff på 200meter)

Döm om min förvåning när Posten ringer idag och skall skapa ett ärende av denna händelse :O

Han höll med mig helt och jag har även tidigare pratat med Postcentral eller heter de kanske Företagscenter där brevbärarna utgår ifrån för att se att jag förstått allt rätt, även där höll kvinnan med mig och skulle föra saken vidare till berörd brevbärare, men det bet ju tydligen inte om det öht. framfördes (3veckor sedan kanske).

Edit: skall tilläggas att lantbrevbärarna historiskt sett skött allt fantastiskt bra, det är sista tiden som nått hänt. Jag har sett föraren då och då och känner igen han så borde inte vara ny personal. Men har ju inte sett just den brevbäraren som skött mina paket.
De har börjat göra likadant här hos oss (lantbrevbärare) och vi har nära en kilometer till vår postlåda men efter att jag låste luckan på brevlådan så har de börjar köra fram igen...
 
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Posten har nu fått en värdig konkurrent - Instabox! I kväll väntar jag på deras fjärde försök att leverera ett paket. Men det finns ingenting som tyder på att det är på gång.

Jag återkommer med uppdatering och detaljer.
 
A andersmc skrev:
Posten har nu fått en värdig konkurrent - Instabox! I kväll väntar jag på deras fjärde försök att leverera ett paket. Men det finns ingenting som tyder på att det är på gång.

Jag återkommer med uppdatering och detaljer.
Har du provat att svara på exempelvis något av deras SMS? De är i regel sjukt snabba på att svara och dessutom hjälpsamma.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
hsd
Fick paket från IKEA med posten och hon bar upp det å ringde på (y)(y)(y)(y)(y)
Andra paket i leveransen kom med DHL, lämnades vid brevlådan, det var betalt för leverans till dörren :sweat:
 
hsd
nu ska tydligen posten börja med skåpleveranser av paket så där ryker väl de numera vanliga utlämningsställena
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
hsd hsd skrev:
nu ska tydligen posten börja med skåpleveranser av paket så där ryker väl de numera vanliga utlämningsställena
ÄNTLIGEN! Då slipper man surkärringarna på Coop som inte vill jobba! :D
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
nu ska tydligen posten börja med skåpleveranser av paket så där ryker väl de numera vanliga utlämningsställena
Skåpen är alltid fulla så det hamnar på utlämningsstället...
 
A
Sist jag skulle hämta paket så fanns det inte på mitt utlämningsställe. Det fanns på ett utlämningsställe 3 km bort. På det andra stället fick jag vänta 20 minuter på paketet för att ingen personal fanns i ICAs postkassa, trots att en annan kund sagt till. Då satt ändå personal i kassan utan kunder. En annan kund lämnade stället med oförättat ärende. Adressen på paketet var till mitt vanliga utlämningsställe så ingen begrep hur det kunde hamnat fel.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.