J JFrisk skrev:
Dessa dök precis upp. Liknande jessem clear cut men från tillverkaren Hongdui.
Packningen kunde kanske varit bättre och en manual kunnat följa med, men känns väldigt kvalitativt. Inget spel alls i hjulen mellan framriktning och låsning i backkriktning. Då ska bara hittas lite tid att montera på sågen... Blir väl klart till julen 2022... Undra om de också kan vara till nytta för vertikalfräsen...
[bild]
[bild]
[bild]
Nu blev man ju sugen! Vad landade priset på med tull? Är dessa hjulen också vinklade så att ämnet trycks mot anhållet?
 
nanowire nanowire skrev:
Mmm, spännande, vad ska de vara till tro? :geek:[bild]
Och här kom själva huvudnumret :D
Mafell är väldigt beroendeframkallande, vill bara varna de som inte halkat dit ännu. Förslitna kartong med Mafell-logotyp och text, antyder nylevererat verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny Mafell KSS 60 18M bl cirkelsåg i låda på trägolv i soligt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mafell varumärkessåg och skenor i öppen förvaringslåda med manual ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en Mafell cirkelsåg inne i ett rum med trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 9 till
  • Laddar…
A
D Dublin skrev:
Nyfiken fråga - vad tillverkar du på den där?
Vi gör mkt inredningar med småfack, (för) mkt olika hålbilder och höger och vänster osv.I princip köksstommar fast mkt mer bearbetning. Vi har borrat förut i vanliga C-tappmaskiner, det fungerar utmärkt men det blir så många inställningar. Men de blir kvar (säljer nog 1 st), måste kunna borra horisontellt. Sen är det ju så att vissa grejer går ju snabbare i en hederlig C-tappmaskin. Vi gör mkt bordsskivor mm också(y)
 
  • Gilla
Dublin
  • Laddar…
A
nanowire nanowire skrev:
Och här kom själva huvudnumret :D
Mafell är väldigt beroendeframkallande, vill bara varna de som inte halkat dit ännu.[bild][bild][bild][bild]
Fint ska det vara! kollade precis på en mafell bordssåg,är fortfarande i chock över priset! :oops:
 
Handyman 1 skrev:
Fint ska det vara! kollade precis på en mafell bordssåg,är fortfarande i chock över priset! :oops:
Jo, verkligen, lika så med deras timmermansmaskiner. Man får hålla tillgodo med deras lågprissortiment :p
 
  • Haha
pyro
  • Laddar…
nivv nivv skrev:
Nu blev man ju sugen! Vad landade priset på med tull? Är dessa hjulen också vinklade så att ämnet trycks mot anhållet?
Hjulen är vinklade in. Betalade 1504kr med frakt och fraktförsäkring till dörren (även om jag valde att hämta ut på ombud) skickad från frankrike med total leveranstid på 7dagar. Betalde väl dock lite med "poäng" så listpris var nog ~200kr mer.

Inköpsställe: https://www.banggood.com/HONGDUI-Wo...able-Saw-Cutting-Pushing-Guide-p-1709953.html
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Färgspruta i originalförpackning på trägolv, avsedd för hemmabygge och renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blev ett samköp med grannen, färgspruta och slipram till hans bandslip för att jag ska kunna ta itu med brädgolvet därunder.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
ralvejd
P Prodigys skrev:
Blev en padda från jula. Har en del plattjobb på gång och sen jag bytte jobb har jag inte samma tillgång till maskiner som jag hade innan. Fick även för första gången nytta av en av ramperna jag skaffade i vintras. [bild] [bild] [bild]
Får tacka @Solvskaftet för tipset.
Blev en padda till mig också idag.
Myckeg rolig läsning i manualen :crysmile:
 
  • Gilla
Solvskaftet
  • Laddar…
Stjärnorna stod rätt för att slå till. Behov fanns, suget fanns, rätt saftig lön och dåligt med verktyg på sistone.
 
  • Vattenpass från Hultafors placerat på en fönsterkarm under installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Beretic och 14 till
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
[bild]slipram till hans bandslip
Om du orkar skriva ihop en recension av slipramen när du använt den ett tag skulle jag vara hemskt tacksam!
 
nanowire nanowire skrev:
Och här kom själva huvudnumret :D
Mafell är väldigt beroendeframkallande, vill bara varna de som inte halkat dit ännu.[bild][bild][bild][bild]
Very najs där. Köpte Festool HKC för två år sen, man behöver verkligen inte någon kap/ger när man har en sådan typ av maskin.
 
jonmo jonmo skrev:
Very najs där. Köpte Festool HKC för två år sen, man behöver verkligen inte någon kap/ger när man har en sådan typ av maskin.
Gerar du lister med en cirkel/sänksåg?
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
W Willewonka skrev:
Gerar du lister med en cirkel/sänksåg?
Förlåt, trodde jag skrev "för grovarbete", men jag tänkte nog bara det. Lister geras med en kap/ger, skulle dock kunna tänka mig att jag efter att verkstan är färdig skulle kunna klara mig med en jogg till sänksågen.
 
  • Gilla
Willewonka
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Förlåt, trodde jag skrev "för grovarbete", men jag tänkte nog bara det. Lister geras med en kap/ger, skulle dock kunna tänka mig att jag efter att verkstan är färdig skulle kunna klara mig med en jogg till sänksågen.
Jag använder en manuell gersåg som inte dammar så mycket. Aldrig att jag kör kapger inne, iaf inte under tiden man bor där, och att släpa iväg lister och foder någon annan stans går bort.
Kapgersågen har sällan kommit till användning de senaste tio åren.
Med årets fulsnickeriprojekt; Ett takbyte, två trädäck och en altan/entre/“porch” så har jag bara ett litet jobb i åtanke för kapgersågen, allt annat finns det effektivare processer för :)
 
A
nanowire nanowire skrev:
Jag använder en manuell gersåg
Dom funkar ju fint iof,men är det inte svårt att justerkapa tex 1-2 mm? bladet vill ju oftast böja sig då! :)
 
  • Gilla
Willewonka
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.