Efter många år med Automower för att nu när den blev till åren köpte mig denna maskin för styvt 2650:- har jag skarvat en hel del, både pga utökat/minskat område, kabelbrott mm.
Sen några år löder jag och använder krympslang med lim i ALLTID. Är det någonstans kabeln ger sig vid påfrestning så är det i dessa skarvdon.

Bara ett tips.

Kostnaden är dessutom nästan gratis och vill man lyxa till det köper man en ”Dremel Versatip” det är kärlek! :crysmile::love:
 
Scotchlok 314 från 3M är bra att skarva med.
En blå och vit 3M Scotchlok 314 kabelskarv för elinstallationer.
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
Tack så mycket för era svar! Det uppskattas!
 
G Galten skrev:
Stängde av husets Wi-Fi och då slocknade Wi-Fi symbolen på displayen.

Pratade precis med supporten och de kan se att min maskin är online och reggad på mej. Så nu är det mer appen som är misstänkt.

Nu känns det mindre troligt att byte av maskin kommer hjälpa. Jag avvaktar lite med reklamationen
Hur går det för dig?
 
G Ganntrader skrev:
Scotchlok 314 från 3M är bra att skarva med.
[bild]
Dom kör jag.

Dock så känns det som jag hittat en optimal dragning av linan nu runt tomten.
Så nästa projekt blir att lägga ner en ny Lina som inte är skarvad övht.

varför?
För att det är kul :crysmile:
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
... köpte mig denna maskin för styvt 2650:-
Du menar 4600??? Eller var finns den så billigt? Jag som just trykt köp på den för det fanns så få i lager, så har jag tänkt läsa på och se om jag ska ångra mig eller ta denna. Är inte övertygad att vi kan ha en robot på tomten utan att jobba ihjäl oss med att snirkla in alla träd och buskar...
 
J JohanLun skrev:
Du menar 4600??? Eller var finns den så billigt? Jag som just trykt köp på den för det fanns så få i lager, så har jag tänkt läsa på och se om jag ska ångra mig eller ta denna. Är inte övertygad att vi kan ha en robot på tomten utan att jobba ihjäl oss med att snirkla in alla träd och buskar...
Det var i höstas som de körde halva priset en vecka. Jag köpte min för samma pris också.
 
M mrdn skrev:
Det var i höstas som de körde halva priset en vecka. Jag köpte min för samma pris också.
Oj, det var billigt! Antar att det inte kommer så ofta så kraftiga reor... Eller? Har de så sjukt bra marginal tro att de kör det ibland?
 
En fråga om knivar till Landxcape fx812i:
Jag såg i ett tidigare inlägg att någon använde knivar till Bosch indego. Hur bra fungerade detta?
Kan man använda de skruvar som följer med i indego-förpackningen? Letmerepair säljer en förpackning om 9 st för 79 kr. Är denna vara ok eller ska man välja titanbelagda som är dyrare?
Jag skulle vilja bredda klippcirkeln lite grann.
 
Jag köpte dessa:

https://www.amazon.de/dp/B083SNMKKY...t_i_H10ADEYKJWWHA3PAPDPW?_encoding=UTF8&psc=1

Enligt något tidigare inlägg funkar inte skruvarna som ingår.

Har dock inte testat varken knivar eller skruvar själv än.

Man får även modifiera knivdisken lite då det är en upphöjning i plasten som de lite längre knivarna likt Indigos tar i.

Och som sagt, Bauhaus centralt hävdade ett tag att modellen hade utgått och att de kvarvarande maskinerna runt om i varuhusen skulle/kunde säljas iväg till 50%.
Så var dock inte fallet överallt utan alla varuhus fick själva bestämma. I Bäckebol vägrade dom sälja till halva priset men i kundtjänst som jag hade i chatten samtidigt stod dom på sig då något varuhus hade sålt till detta pris. Jag fick köpa en till 50% tack vare detta men sen var det nog slut på det och som vi alla vet säljs den och kommer väl förmodligen säljas ett tag till!
 
Redigerat:
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
J Jockose skrev:
Hur går det för dig?
Jag har kvar maskinen. Den är uppkopplad på Wi-Fi och supporten kan se den och att den är registrerad på mej. Men jag kan inte få in den i appen, och de har ingen lösning.

Men den klipper 5 timmar om dagen och gräsmattan har redan blivit superfin. Så jag skiter i det och låter den tuffa på.
 
B Biodlarn49 skrev:
En fråga om knivar till Landxcape fx812i:
Jag såg i ett tidigare inlägg att någon använde knivar till Bosch indego. Hur bra fungerade detta?
Kan man använda de skruvar som följer med i indego-förpackningen? Letmerepair säljer en förpackning om 9 st för 79 kr. Är denna vara ok eller ska man välja titanbelagda som är dyrare?
Jag skulle vilja bredda klippcirkeln lite grann.
Jag har kört i snart en månad med indego knivarna, funkar kanon!
 
M mrdn skrev:
Jag har kört i snart en månad med indego knivarna, funkar kanon!
Vilka skruvar använder du?
 
Original
 
M mrdn skrev:
Original
Menar du de skruvar som följde med Landxcapen?
Låser du dem med Loctite?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.