Passade på i söndags att få upp lite insynsskydd.
Ska renkapas lite i ändarna, ska såga ner det högra från mitten stolpen till halva höjden längst ut till höger
Till vänster blir det en trappsteg ner och utedusch med varmt och kallt vatten från huset.
En träterrass i solnedgång med nyuppsatt insynsskydd och en badtunna, omgivet av byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Loni3 och 2 till
  • Laddar…
Det börjar ta sig, blir det nån belysning också?

Är det 28x45 du har använt? Är nog stor risk att dom slår sig på den långa delen. Hjälpte svågern med ett liknande för nåt år sen och det har slagit sig rejält med ca 1,5m mellan stolparna.

maah maah skrev:
Det börjar ta sig, blir det nån belysning också?

Är det 28x45 du har använt? Är nog stor risk att dom slår sig på den långa delen. Hjälpte svågern med ett liknande för nåt år sen och det har slagit sig rejält med ca 1,5m mellan stolparna.
Ja nån belysning lär det väl ska bli.
Jo jag har väl tänkt få i nåt mer att skruva läkten i.
5st 28x45 sen en 28x70 osv

Blev en liten miss, tänkte att man kunde vrida locket 90 för att sen kunna vika ihop och stoppa ner det mellan bad och insynsskyddet men badet var tydligen inte 4kantigt :thinking::(

Förbeställde en loungegrupp som jag skruvade ihop i lördags, la inte ut några dynor då det skulle komma snö på måndag
Loungegrupp av grått flätat material utan dynor på träaltan med snötäckt mark i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Loni3 och 1 till
  • Laddar…
Fick upp lite reglar? eller vad kallar man det när det är en pergola?
Ska stoppa i en till i varje fack sen får det duga.
Te
Trappen får nog stå näst i tur eller om det blir uteduschen
Delvis byggd pergola med horisontella reglar över ett trädäck med spabad och vitt staket.
Skapa konto

• Gilla
Loni3
  • Laddar…
Ett soltak är ett måste om dom här somrarna ska hålla i sig

Soligt uteplatsområde med ett uppfällt lila parasoll som ger skugga, nära en terrass och trädgårdsmöbler.
Skapa konto

• Gilla
Loni3
  • Laddar…
Måste ju hålla liv i även dem här tråden :)

Stoppade i en regel till i varje fack till pregolan, nu får det räcka

Byggprojekt med tillagd regel i pergolans takstomme, trädäck med utemöbler, och synligt stuprör.
Skapa konto

Trappen ska fixas till, nu har det torkat så gerningarna bör hålla sig rätt bra.

Funderar på hängrännan

Byggarbetsplats med nyinstallerade reglar på pergola, och befintligt stuprör vid husvägg.
Skapa konto

Idag delar hustaket och garagets tak stuprör, det som syns till vänster i bild.
Carporten längst till höger i bild, där det hänger en pressning, saknar idag hängränna.

Ska jag göra ett eget stuprör från det?

Dra ihop alla 3 tak till bef stuprör?

Eller luta om garagets hängränna och sätta ett nytt stuprör kanske mitt mellan carport och garage?
(kommer grävas ner ett 110 rör där från uteduschen som ska bli i öppningen till vänster om badet)

Jag vet inte alls hur mycket stuprör som behövs...

Fortsätter bygga lite som jag inte gjorde i fjol.
Frun ändrade trappen
Byggt ut delen för toa dusch och förråd

Pågående byggarbete av utbyggnad för toa, dusch och förråd med verktyg och byggmaterial på trägolv.
Skapa konto

• Underkonstruktion av trädäck med verktyg och material, stege i bakgrunden och grönska utanför.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.