5 417 läst · 16 svar
5k läst
16 svar
Köpt nytt kylskåp med glidskenor, har tidigare haft dörr på dörr
Hej!
vår snickare är förbryllad hur han ska kunna montera vårt nya kylskåp i befintligt (platsbyggd kök) stomme. Nu har jag förstått att vi hade dörr på dörr tidigare med ”monstergångjärn” men lyckats köpa ett nytt kylskåp med glidskenor.
vad hade ni gjort? Köpt ny kyl med dörr på dörr eller försökt fixa glidskenor på befintlig trädörr? Det verkar trixigt med det senare dvs få plats med gångjärnet i skåpet även om skåpmåtten är något mer än nya kylskåpet minimummått. Kan det vara så att man måste ta hänsyn till gångjärnet när man mäter för kylskåp med glidskenor?
Jag kände ärligt inte talat till att det fanns två olika sätt utan valde bara integrerad..
vår snickare är förbryllad hur han ska kunna montera vårt nya kylskåp i befintligt (platsbyggd kök) stomme. Nu har jag förstått att vi hade dörr på dörr tidigare med ”monstergångjärn” men lyckats köpa ett nytt kylskåp med glidskenor.
vad hade ni gjort? Köpt ny kyl med dörr på dörr eller försökt fixa glidskenor på befintlig trädörr? Det verkar trixigt med det senare dvs få plats med gångjärnet i skåpet även om skåpmåtten är något mer än nya kylskåpet minimummått. Kan det vara så att man måste ta hänsyn till gångjärnet när man mäter för kylskåp med glidskenor?
Jag kände ärligt inte talat till att det fanns två olika sätt utan valde bara integrerad..
S sinuslinus skrev:
Bild: "monstergångjärn" som var på gamla kylen, s.k. dörr på dörr.S sinuslinus skrev:
Bild: skåp och nya kylskåpet utan trädärr
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snickaren menar att det inte kommer finnas plats att sätta gångjärn i skåpet och trädörren.
Produktmått H x B x D, mm 1772x540x549
Inbyggnadsmått H x B x D, mm 1780x560x550
--
Vårt skåpmått H x B x D, mm 1790x567x595
Om man bara jämför siffrorna så är det ok men vi har t ex bara 7 mm till godo på bredden och 10 mm på höjden. Om man behöver dra bort några cm för gångjärnet så har vi för lite inbyggnadsmått för kylskåpet.
Hur lösa?
Produktmått H x B x D, mm 1772x540x549
Inbyggnadsmått H x B x D, mm 1780x560x550
--
Vårt skåpmått H x B x D, mm 1790x567x595
Om man bara jämför siffrorna så är det ok men vi har t ex bara 7 mm till godo på bredden och 10 mm på höjden. Om man behöver dra bort några cm för gångjärnet så har vi för lite inbyggnadsmått för kylskåpet.
Hur lösa?
Precis dörren är i liv med stommen. Skulle kunna låna gångjärn från skåpet ovan