Köpte begagnad Kärcher 5.585. Kontrollerade inte funktionen vid köp. Någon dag senare prövade jag den och omedelbart noterade jag en vattenläckage bakom vattenintaget.
Har nu demonterat kåpa och ser en spricka på inloppsröret. Samtliga tre bultar som håller fast röret är demonterade. (Se bild) Jag får dock inte loss röret! Har jag missat något eller är det bara att använda muskelkraft etc?
Avser ta med röret till butik för att få ett likadant. Förstår att nya o-ringar kan behövas liksom fett vid montering.
Demonterad Kärcher högtryckstvätt med fokus på spricka i inloppsrör och borttagna bultar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Berli
  • Laddar…
Har du kollat att det finns delar för jag har aldrig fått tag i delar till en kärcher
 
alm82 Andreas La Motte skrev:
Kanske denna

Det ut som den ska dras åt höger så de två rören kommer ut.

[länk]
Det som sitter fast är där jag har tagit bort de tre bultarna. Se den uppförstorade bilden.
Det är denna del som sitter som fastgjuten, när jag drar med näven.
 
M maria01 skrev:
Har du kollat att det finns delar för jag har aldrig fått tag i delar till en kärcher
När jag googlar på "Reservdelar Kärcher högtryckstvätt" kommer flera träff upp, t.ex. Clas Ohlson, Wax Dog m.fl.
 
Uppgiften löst!
In med en kraftig mejsel bakom huset för inloppsröret, bänd ut med mejseln för infästningen mot alluminiumgodset sitter lite djupt och hårt.
Sedan dra ut de dubbla rören.( Fick omedelbart tag på reservdel i en serviceverkstad.)
Återmontering genom att först göra rent hålen för de dubbla rören. Kan finnas kalkavlagringar.
Fetta röranslutningar, tryck in de dubbla rören först och tryck sedan in inloppsröret i alluminiumhuset.
(Vid behov kan de fyra bultarna som som sitter i botten av motorn, och utgör infästning för inloppsröret, lossas för att minska något på spänningen vid återmonteringen och återdras när inloppsröret är på plats.)
Klart.
 
  • Gilla
stahen och 1 till
  • Laddar…
P PC54 skrev:
Uppgiften löst!
In med en kraftig mejsel bakom huset för inloppsröret, bänd ut med mejseln för infästningen mot alluminiumgodset sitter lite djupt och hårt.
Sedan dra ut de dubbla rören.( Fick omedelbart tag på reservdel i en serviceverkstad.)
Återmontering genom att först göra rent hålen för de dubbla rören. Kan finnas kalkavlagringar.
Fetta röranslutningar, tryck in de dubbla rören först och tryck sedan in inloppsröret i alluminiumhuset.
(Vid behov kan de fyra bultarna som som sitter i botten av motorn, och utgör infästning för inloppsröret, lossas för att minska något på spänningen vid återmonteringen och återdras när inloppsröret är på plats.)
Klart.
Hej.
Det va ju ett tag sedan du posta detta. Men kan du minnas hur lång ut axeln som går in i inloppsröret sticker ut?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.