Köpte begagnad Kärcher 5.585. Kontrollerade inte funktionen vid köp. Någon dag senare prövade jag den och omedelbart noterade jag en vattenläckage bakom vattenintaget.
Har nu demonterat kåpa och ser en spricka på inloppsröret. Samtliga tre bultar som håller fast röret är demonterade. (Se bild) Jag får dock inte loss röret! Har jag missat något eller är det bara att använda muskelkraft etc?
Avser ta med röret till butik för att få ett likadant. Förstår att nya o-ringar kan behövas liksom fett vid montering.
Har nu demonterat kåpa och ser en spricka på inloppsröret. Samtliga tre bultar som håller fast röret är demonterade. (Se bild) Jag får dock inte loss röret! Har jag missat något eller är det bara att använda muskelkraft etc?
Avser ta med röret till butik för att få ett likadant. Förstår att nya o-ringar kan behövas liksom fett vid montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske denna
Det ut som den ska dras åt höger så de två rören kommer ut.
https://www.clasohlson.com/se/Inloppsrör-Kärcher-K3-K4-K5/p/51-2174
Det ut som den ska dras åt höger så de två rören kommer ut.
https://www.clasohlson.com/se/Inloppsrör-Kärcher-K3-K4-K5/p/51-2174
Uppgiften löst!
In med en kraftig mejsel bakom huset för inloppsröret, bänd ut med mejseln för infästningen mot alluminiumgodset sitter lite djupt och hårt.
Sedan dra ut de dubbla rören.( Fick omedelbart tag på reservdel i en serviceverkstad.)
Återmontering genom att först göra rent hålen för de dubbla rören. Kan finnas kalkavlagringar.
Fetta röranslutningar, tryck in de dubbla rören först och tryck sedan in inloppsröret i alluminiumhuset.
(Vid behov kan de fyra bultarna som som sitter i botten av motorn, och utgör infästning för inloppsröret, lossas för att minska något på spänningen vid återmonteringen och återdras när inloppsröret är på plats.)
Klart.
In med en kraftig mejsel bakom huset för inloppsröret, bänd ut med mejseln för infästningen mot alluminiumgodset sitter lite djupt och hårt.
Sedan dra ut de dubbla rören.( Fick omedelbart tag på reservdel i en serviceverkstad.)
Återmontering genom att först göra rent hålen för de dubbla rören. Kan finnas kalkavlagringar.
Fetta röranslutningar, tryck in de dubbla rören först och tryck sedan in inloppsröret i alluminiumhuset.
(Vid behov kan de fyra bultarna som som sitter i botten av motorn, och utgör infästning för inloppsröret, lossas för att minska något på spänningen vid återmonteringen och återdras när inloppsröret är på plats.)
Klart.
Hej.P PC54 skrev:Uppgiften löst!
In med en kraftig mejsel bakom huset för inloppsröret, bänd ut med mejseln för infästningen mot alluminiumgodset sitter lite djupt och hårt.
Sedan dra ut de dubbla rören.( Fick omedelbart tag på reservdel i en serviceverkstad.)
Återmontering genom att först göra rent hålen för de dubbla rören. Kan finnas kalkavlagringar.
Fetta röranslutningar, tryck in de dubbla rören först och tryck sedan in inloppsröret i alluminiumhuset.
(Vid behov kan de fyra bultarna som som sitter i botten av motorn, och utgör infästning för inloppsröret, lossas för att minska något på spänningen vid återmonteringen och återdras när inloppsröret är på plats.)
Klart.
Det va ju ett tag sedan du posta detta. Men kan du minnas hur lång ut axeln som går in i inloppsröret sticker ut?