Hej Mikael,
vad trevligt att det går framåt för er och att ni är nöjda med byggarna, jag fick nämligen höra på vårt byggstartmöte att det kommer vara samma folk som ska fortsätta nere hos oss sedan! huset ska kommer vecka 9! Förra veckan fick jag reda på adressen vi kommer få, det blir nr38!
Mindre roligt är att huset måste höjas hela 80 cm för att nybyggnadskartan inte stämmde...
Elektrikern sa att det var snack om fiber i området, vet du nåt om det?
MVH, Björn
vad trevligt att det går framåt för er och att ni är nöjda med byggarna, jag fick nämligen höra på vårt byggstartmöte att det kommer vara samma folk som ska fortsätta nere hos oss sedan! huset ska kommer vecka 9! Förra veckan fick jag reda på adressen vi kommer få, det blir nr38!
Mindre roligt är att huset måste höjas hela 80 cm för att nybyggnadskartan inte stämmde...
Elektrikern sa att det var snack om fiber i området, vet du nåt om det?
MVH, Björn
Hej Vendelso!
Nu går det av bara farten.
Målaren är i full gång.
Trappan är på plats. Köket kommer vecka 703.
Byggmästaren räknar med att vara klar vecka 707-708.
Elektrikern är i stort sätt färdig.
Besiktningen beställd till vecka 711.
Det är oerhört duktiga snickare.
Vi tror att vår adress blir Gamla Lyckebyvägen 18.
Vårt hus/garage fick höjas med 50cm på grund av lokalgatan låg på fel höjd
med tanke på vad nybbygnadskartan visade.
Det var en oerhört segdragen process gentemot kommunen att få den nya höjden godkänd.
Hade vi kunnat hoppa av hela processen så hade vi gjort det. >
Vi har pratat med en nyinflyttad granne till oss som precis fått fiber indraget i huset.
Det är tydligen Telia som projektera detta i hela området.
Kan återkomma med namn samt tfn nummer nära jag fått det av grannen.
Hälsn
/Mikael//
Nu går det av bara farten.
Målaren är i full gång.
Trappan är på plats. Köket kommer vecka 703.
Byggmästaren räknar med att vara klar vecka 707-708.
Elektrikern är i stort sätt färdig.
Besiktningen beställd till vecka 711.
Det är oerhört duktiga snickare.
Vi tror att vår adress blir Gamla Lyckebyvägen 18.
Vårt hus/garage fick höjas med 50cm på grund av lokalgatan låg på fel höjd
med tanke på vad nybbygnadskartan visade.
Det var en oerhört segdragen process gentemot kommunen att få den nya höjden godkänd.
Hade vi kunnat hoppa av hela processen så hade vi gjort det. >
Vi har pratat med en nyinflyttad granne till oss som precis fått fiber indraget i huset.
Det är tydligen Telia som projektera detta i hela området.
Kan återkomma med namn samt tfn nummer nära jag fått det av grannen.
Hälsn
/Mikael//
Hej Mikael,
Snart kommer även vi få huset levererad, den 22:a feb!
Men markarbeten kommer bli betydligt dyrare än väntad, företaget som byggde vägen samt V/A där nere blandade jordmassor och även förde ner en massa avfall, så Fahlen måste byta ut allt tll 5 meters djup...
Så är det väl när man bygger...
Har du fått mer information om fiberanslutningen? Jag ringde till Telia och många andra, men ingen kan svara på om man kan få fiberLAN Internet i området!?
MVH
Björn
Snart kommer även vi få huset levererad, den 22:a feb!
Men markarbeten kommer bli betydligt dyrare än väntad, företaget som byggde vägen samt V/A där nere blandade jordmassor och även förde ner en massa avfall, så Fahlen måste byta ut allt tll 5 meters djup...
Så är det väl när man bygger...
Har du fått mer information om fiberanslutningen? Jag ringde till Telia och många andra, men ingen kan svara på om man kan få fiberLAN Internet i området!?
MVH
Björn
Hej!
Gamla Lyckebyvägen 26 skall vi flytta in i någon gång hoppas jag. Bygglovet har tagit sådan tid + att vi blev tvingade till kompletteringar p.g.a ny karta. Det gör att vi kommer att bo hos våra föräldrar med tre barn, inte så kul. Men preliminärt flyttar vi in 16 oktober.
Niklas
Gamla Lyckebyvägen 26 skall vi flytta in i någon gång hoppas jag. Bygglovet har tagit sådan tid + att vi blev tvingade till kompletteringar p.g.a ny karta. Det gör att vi kommer att bo hos våra föräldrar med tre barn, inte så kul. Men preliminärt flyttar vi in 16 oktober.
Niklas
Hej igen alla!
Haft lite strul med att logga in, nu fungerar det igen.
Vi har SLUT besiktningen nästa vecka på onsdag kl.08.30.
Allt har rullat på mycket bra förutom kakel/klinker killarna och
Kommunen samt en del annat.
Företaget som byggt i området (vägar m.m.) ZOGA AB har inte varit bra på något sätt, dessvärre. ALLA vägar samt vissa anlutningar har varit fel (höjden samt positionen)
Är på G (tror vi) att lösa det med LAN anslutningen. Återkommer så fort jag fått ett svar från Telia.
Skall bli skönt att flytta in!!!!
Hälsn
/Mikael//
Haft lite strul med att logga in, nu fungerar det igen.
Vi har SLUT besiktningen nästa vecka på onsdag kl.08.30.
Allt har rullat på mycket bra förutom kakel/klinker killarna och
Kommunen samt en del annat.
Företaget som byggt i området (vägar m.m.) ZOGA AB har inte varit bra på något sätt, dessvärre. ALLA vägar samt vissa anlutningar har varit fel (höjden samt positionen)
Är på G (tror vi) att lösa det med LAN anslutningen. Återkommer så fort jag fått ett svar från Telia.
Skall bli skönt att flytta in!!!!
Hälsn
/Mikael//
hej alla på Gamla Lyckebyvägen!
nu står även vårt hus (nr 38) i alla fall delvis! Det vart mycket problem med bla. vädret, så att vi fick bekosta en omlastning i två dagar. Carporten står fortfarande inte (efter 3 veckor)och ingen villl svarar på när de "har tid" att ställa upp den!
fakturan kom däremot i tid bara nån dag efter leveransen. lite besvikna är vi!, men man får väl hoppas...
De lovade att alt bli klart för inflyttning vecka 28!
nu står även vårt hus (nr 38) i alla fall delvis! Det vart mycket problem med bla. vädret, så att vi fick bekosta en omlastning i två dagar. Carporten står fortfarande inte (efter 3 veckor)och ingen villl svarar på när de "har tid" att ställa upp den!
fakturan kom däremot i tid bara nån dag efter leveransen. lite besvikna är vi!, men man får väl hoppas...
De lovade att alt bli klart för inflyttning vecka 28!
Fast vi inte flyttar in i oktober så har jag nu fått svar från Telia angående FiberLan. Tycker att det verkar väldigt dyrt men har inte pratat med telia om det kan stämma. Se deras svar nedan.
Niklas
Det stämmer att ni kommer att kunna ha FiberLantjänster när det är indraget i ert hus. Anslutningsavgiften för att få detta indraget är 30 000 kronor och sedan tillkommer kostnader beroende på vilken tjänst ni vill ha levererad. Om ni bekräftar beställningen lägger vi in den åt er. Vi behöver även ett kontaktnummer som vi kan nå er på ifall vi behöver ytterligare uppgifter och då gärna ett mobilnummer.
Med vänlig hälsning
Mats-Ola Wennström
Telia Kundservice
Niklas
Det stämmer att ni kommer att kunna ha FiberLantjänster när det är indraget i ert hus. Anslutningsavgiften för att få detta indraget är 30 000 kronor och sedan tillkommer kostnader beroende på vilken tjänst ni vill ha levererad. Om ni bekräftar beställningen lägger vi in den åt er. Vi behöver även ett kontaktnummer som vi kan nå er på ifall vi behöver ytterligare uppgifter och då gärna ett mobilnummer.
Med vänlig hälsning
Mats-Ola Wennström
Telia Kundservice
Lite mer bilder
Liknande trådar
-
Hur hittar jag bra byggföretag i Haninge?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Lite panik, vart kan man köpa dylika skruv i Haninge-trakten
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
KA - Nynäshamn/Ösmo/Haninge/Muskö
Fritidshus -
10 kubik (7 lerjord och 3 gräsjord) skänkes mot upphämtning - Stockholm/Vendelsö
Fyllnadsmassor -
Elektriker Vendelsö/Haninge?
Belysning