Grymt! Hur har ni gått tillväga? Har du fått något kontrakt? Jag har bara fått en adress jag ska föra över pengar till, inget mer?
 
Det var länge sen, men jag har för mig att det kändes skakigt att föra över pengarna. Spisen kom som utlovat!
 
jonmo jonmo skrev:
Det var länge sen, men jag har för mig att det kändes skakigt att föra över pengarna. Spisen kom som utlovat!
Ok! Någon som kan hjälpa mig kolla att betalningsinformation och adress är samma som ni använt?
 
K Krusmyntta skrev:
Grymt! Hur har ni gått tillväga? Har du fått något kontrakt? Jag har bara fått en adress jag ska föra över pengar till, inget mer?
jag tror att jag fick ett slags kvitto/följesedel där allt stod vad det var och vart det skulle betalas.

ibannumret slutade på 0472 första gången jag beställde, ska se om jag hittar övriga bankuppgifter.
 
K KristoferL skrev:
jag tror att jag fick ett slags kvitto/följesedel där allt stod vad det var och vart det skulle betalas.

ibannumret slutade på 0472 första gången jag beställde, ska se om jag hittar övriga bankuppgifter.
Ser att det är ett annat nummer än mitt... Jag skickade pm till dig nu med hur mailet sett ut från dem. Har du möjlighet att hjälpa mig se om det verkar rätt?
 
K Krusmyntta skrev:
Ser att det är ett annat nummer än mitt... Jag skickade pm till dig nu med hur mailet sett ut från dem. Har du möjlighet att hjälpa mig se om det verkar rätt?
K Krusmyntta skrev:
Ser att det är ett annat nummer än mitt... Jag skickade pm till dig nu med hur mailet sett ut från dem. Har du möjlighet att hjälpa mig se om det verkar rätt?
jag har som sagt beställt mer än en gång och första gången betalade jag till ett konto i Italien och sist ett konto i Bulgarien. Så av de fyra spisar jag varit med och beställt så har det varje gång känts lite skakigt, men alla fyra spisar har kommit fram, även om det inte är någon garanti för andra ...
 
Räkna inte med någon hjälp om något strular med produkterna ni handlar av henne bara. Jag köpte en Ilve Magestic av henne för 1,5 år sedan. Packningen för ugnsluckan har gått sönder och lossnar hela tiden. Så jag skickade ett mycket vänligt mail till henne med några bilder och frågade om man kunde få någon support med detta. Fick till svar: "Buy a new one!" inget mer :crysmile: Tur att det inte är något värre fel än så.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
V ViHelg skrev:
Räkna inte med någon hjälp om något strular med produkterna ni handlar av henne bara. Jag köpte en Ilve Magestic av henne för 1,5 år sedan. Packningen för ugnsluckan har gått sönder och lossnar hela tiden. Så jag skickade ett mycket vänligt mail till henne med några bilder och frågade om man kunde få någon support med detta. Fick till svar: "Buy a new one!" inget mer :crysmile: Tur att det inte är något värre fel än så.
Med tanke på prisskillnaden kan man köpa en hel del reservdelar ...
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Jag fick dock höra att det kan vara svårt att kunna köpa reservdelar då den svenska argenturen inte vill sälja till importerade spisar. Någon som upplevt?

K KristoferL skrev:
Med tanke på prisskillnaden kan man köpa en hel del reservdelar ...
 
K Krusmyntta skrev:
Jag fick dock höra att det kan vara svårt att kunna köpa reservdelar då den svenska argenturen inte vill sälja till importerade spisar. Någon som upplevt?
Min granne fick lov att byta något kretskort i klockan på sin Ilve från Krause för ett tag sedan, inga problem att få det bytt genom ett serviceföretag som servar vitvaror ...
Däremot kanske man som privatperson har lite svårt att beställa reservdelar, men det kanske man har oavsett ...

Om man t.ex. köper ett hus där det står en importerad spis, hur ska någon veta var den är köpt?
 
Hej! Fick precis vår Ilve-spis levererad! Men en fråga! Hur tusan får vi in den i huset..? Just nu står den på en pall på uppfarten. Känns som den är för tung för oss att bära in. Har ni tips??
 
K Krusmyntta skrev:
Hej! Fick precis vår Ilve-spis levererad! Men en fråga! Hur tusan får vi in den i huset..? Just nu står den på en pall på uppfarten. Känns som den är för tung för oss att bära in. Har ni tips??
Kul! Sitter just och väntar på vår Nostalgie 100cm som kommer om någon vecka! Skönt att det funkar trots fru Krauses frånvaro!

Vår förra spis (också 100 cm) satte jag två breda spännband under och använde sedan två rejäla träbrädor som bäranordning. Vi var fyra som bar in den
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
K Krusmyntta skrev:
Hej! Fick precis vår Ilve-spis levererad! Men en fråga! Hur tusan får vi in den i huset..? Just nu står den på en pall på uppfarten. Känns som den är för tung för oss att bära in. Har ni tips??
Kul! Vi hade som tur var två starka snickare som lyfte in vår Nostalgisk 90cm. Men dom väger sina kilon.
 
A
N Nyckelön skrev:
Kul! Vi hade som tur var två starka snickare som lyfte in vår Nostalgisk 90cm. Men dom väger sina kilon.
snickarna?
 
  • Gilla
Haba_tsutt och 2 till
  • Laddar…
I live in Denmark. I saw the forum and bought the Ilve. I bought from Mr. Giovanni Prusciano. He has a firm in Italy and one in Bulgaria. Ilve has been selling on eBay for twenty years !! He has many clients in Denmark and Sweden. He sent customer lists and I phoned two people for information. All very happy. I bought a white Majestic M12FDNE3 Fry Top. it is beautiful and works perfectly. I sent a 50% advance and before sending he sent the photo and I sent the rest. The ilve is very well packed, it is in a wooden crate. You can write to him directly at trullo62@hotmail.it. He will answer soon !! Frau Krause no longer works with him, they separated. She told me that she is building the Ilve product website and will have many models ready for delivery. He is a very nice person and he made a great price !!! I introduced a friend of mine to Mr. Prusciano, who bought a 100 cm Ilve Nostalgie with the hood. He sent me a gift. accessories for my oven. I was very surprised. I highly recommend this person. He has been selling in Sweden and Denmark for twenty years !! Greetings to all and thanks.
 
  • Gilla
KristoferL
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.