Är det någon som vet vilket fabrikat det är på kranarna i Kvänums katalog, traditionella kök ? Jättefina kranar med engreppsblandare i mässing !
Eller var man annars kan hitta den stilen ?

Hej!

Vi köpte våran kökskran på www.qvesarum.se, titta där under kök o badrum.
Vi är jättenöjda...bra pris (billigast vad vi har kunnat hitta) och man har snabb
service o är jättetrevliga.

mvh kindblom

Blandaren från Qvesarum är jättefin men tyvärr ej engrepps, vilket t.ex. Kvänum har i sin katalog. Flera tips ?

Solberg, riktigt snyggt jobbat, inte alls min smak men grymt väl genomtänkt och smakfullt.

Jaaaaaa ! Där är kranen ! Var har ni köpt den ? Pris ?

VILKET VACKERT KÖK !  :-*
Verkligen mumma detta kök, helt i min smak, vi har också funderat på Kvänum.
Vad kostade vedspisen ?
GRATTIS till fint kök !

Jag kan ge dig ett tips, titta in på sidan: http://www.kitchen-sinks.co.uk/acatalog/catalogue.html

Visserligen en sida från England men de har en del kranar som är traditionella och som man kan välja i olika metaller. Jag fick vår levererad i veckan, det tog drygt en månad men den kranen jag beställde tillverkas för hand vartefter de får in bställning. Jag kan bara säga: vilket hantverk, det känns verkligen att det är kvlité. Kranen jag beställde var av märket Perrin & Rowe, jag betalade ca. 3700:- inkl. frakt för denna:

http://www.kitchen-sinks.co.uk/acatalog/alspewlev.jpg

Pius skrev:
Jaaaaaa ! Där är kranen ! Var har ni köpt den ? Pris ?

VILKET VACKERT KÖK !  :-*
Verkligen mumma detta kök, helt i min smak, vi har också funderat på Kvänum.
Vad kostade vedspisen ?
GRATTIS till fint kök !
Köpte hela modulen med skåp, disk och kran från en firma som heter Köket i Sundsvall som säljer Kvänum. Har för mig att kranen är ganska dyr runt 7000:-
Kul att du gillade köket  ;)  

Vedspisen är en begagnad som är renoverad, betalade 4500:- för den.

mvh
/Jocke

Jag har varit mycket nöjd med Kranar från Horus France, med keramiska packningar i en mängd varianter av ytfinish koppar, mässing (obs mässing liksom många metaller är föränderligt i uttrycket), borstad nickel etc, säljs av flertalet firmor i sverige nuförtiden.

http://www.horusfrance.com/

allinrep skrev:
Jag kan ge dig ett tips, titta in på sidan: [länk]

Visserligen en sida från England men de har en del kranar som är traditionella och som man kan välja i olika metaller. Jag fick vår levererad i veckan, det tog drygt en månad men den kranen jag beställde tillverkas för hand vartefter de får in beställning. Jag kan bara säga: vilket hantverk, det känns verkligen att det är kvlitét. Kranen jag beställde var av märket Perrin & Rowe, jag betalade ca. 3700:- inkl. frakt för denna:

[länk]
Jag köpte också min Perrin & Rowe från kitchen-sinks. De har superbra service!

Den jag köpte är Country Collection Aquitaine Single Lever Monobloc Mixer Tap with Rinse. På bilden är den bara i krom men jag köpte den i krom och mässing. Fick vänta 3 veckor för att den skulle tillverkas speciellt i USA och betalade samma pris som mässing. 3700 inkl. frakt vill jag minnas.
Kranen har fungerat perfekt i flera år nu och har super bra kvalitet med keramisk packning. Jag är jätte nöjd.
Finns även i hel mässing.

Horus från Frankrike är väldigt bra märke. Går att köpa på Confort butikerna för ca 12500 kr.

• 4_4746.jpg
Tar upp en gammal tråd som fortfarande är aktuell för oss.
Vi skall dock inte ha kranar i mässing. J
ag såg för en tid sedan fina kranar på ...Freeze nånting, minns ej vad de heter .. ? Var dock väldigt dyra, någon som vet var man kan köpa dessa/liknande till rimligt pris ? Vill ha engreppsblandare, inte så lätt att hitta till rimligt pris.

AmericanStandard, beställde från homedepot i USA, bra grejjer.
Solida är ett bra omdömme (och nej, gängorna passar, vi har tum i sverige också på VVS -> PEX slang etc

Henrik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.