Hej!
Tror ni det fungerar att sätta mina förkultiverade luktärtor i amplar så de hänger nedåt istället för att klättra uppåt?
Mvh
Anders

Tror inte de blir särskilt frodigt. Luktärter vill ha rejält med jordvolym för må bra och inte drabbas av mjöldagg. Själva hängandet lär de inte heller att gå med på. De strävar uppåt.

H Harmagedon skrev:
Tror inte de blir särskilt frodigt. Luktärter vill ha rejält med jordvolym för må bra och inte drabbas av mjöldagg. Själva hängandet lär de inte heller att gå med på. De strävar uppåt.
Tack för svar!!!
Mvh
Anders

Det finns lägre sorter som går att ha hängande. Men du måste ha en rejäl ampel.

Om du verkligen vill testa, och det förstår jag, skulle jag rekommendera gödselvattning mer eller mindre varje dag. Och mycket vatten. Klipp bort överblommat och även hela rankor för att hålla täthet och stimulera blomning.

Häng gärna vindskyddat men inte i för varmt läge.

Tack!!
De har redan kommit en bit på väg.
Så det får bli traditionell växtplats...
Mvh
Anders

• Två trädgårdsfröpåsar med blommor på en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plantskola med unga växter i krukor på en fönsterbräda, planteringskärl med flera skott av gröna växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du toppar plantorna så slipper de bli så rangliga och du kommer få fler blommor.

Dalbotant Dalbotös skrev:
Om du toppar plantorna så slipper de bli så rangliga och du kommer få fler blommor.
Tack!
Jag har gjort det med hälften för att kunna jämföra.
Mvh
Anders

Topparna får rötter och blir nya plantor. Jag brukar sätta dem i vatten tills de får rötter.

Jiji Jiji skrev:
Topparna får rötter och blir nya plantor. Jag brukar sätta dem i vatten tills de får rötter.
Tack för tipset.
Mvh
Anders

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.