Jag står i färd med att bygga om mitt kök och vid den väggen där kyl, frys samt två högskåp står finns en ventilationskanal (frånluft). Mitt framtida kök kommer ha täckskivor ända upp till tak, så en lösning för ventilationen måste till. Frågan är 1). Om det bara går att sätta någon förlängning/böj och som leder ut till en ny ventil på utsidan av täckskivan mot tak (helst åt höger på kortsidan av) , eller 2). Om nuvarande ventil kan sitta kvar och jag sätter en flertal överluftsgaller i täckskivan?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok tack, ungefär mina tankegångar. Hur ansluter jag ett flexirör bäst i befintlig muff? Måste jag ta bort den befintliga muffen i väggen och sätta dit en ny skarv, eller finns det nån färdig lösning?P Poeman skrev:Jag står i färd med att bygga om mitt kök och vid den väggen där kyl, frys samt två högskåp står finns en ventilationskanal (frånluft). Mitt framtida kök kommer ha täckskivor ända upp till tak, så en lösning för ventilationen måste till. Frågan är 1). Om det bara går att sätta någon förlängning/böj och som leder ut till en ny ventil på utsidan av täckskivan mot tak (helst åt höger på kortsidan av) , eller 2). Om nuvarande ventil kan sitta kvar och jag sätter en flertal överluftsgaller i täckskivan?
[bild] [bild]
Liknande trådar
-
Förlänga brunn - betongring eller annan lösning?
Vatten & Avlopp -
Förlänga/skarva utanpåliggande vattenrör eller dusch
Vatten & Avlopp -
förlänga hålsåg eller annan lösning......
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Förlänga hängränna eller köpa helt ny?
Övrigt husrelaterat -
Byta eller förlänga blandarkoppling
Vatten & Avlopp