A
M Makkape skrev:
Att kunden klagar på att betongen är flammig är ett ickeproblem då produkten är avsedd att målas.
hmm... häromdagen satt vissa och skrev att Arn skulle vara en beslutande och dömande myndighet med mandat att straffa säljare, firmor... Men här sitter man nu och hänvisar till att Arn skulle ha fel i sin bedömning och det enda felet skulle vara att betongen är flammig.. skulle jag ha betalat dessa pengar för en installation så inte fan skulle jag godkänt en flammig betong...
 
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
[länk]

Med dagens mått mätt ganska snällt...
Ah den ska jag lyssna på, tack.. (y)
 
Nissens
optimum optimum skrev:
Skriver man om sina erfarenheter på nätet blir det ännu mer verkan av dåligt omdöme.

Kolla lite på denna länken så blir det solklart.

[länk]

[bild]
Nu verkar ju dessa omdömen gälla missnöjda kunder från alla Elda butiker, det framgår inte om något av dem gäller butiken i Haninge. En gäller den i Kungsbacka ser det ut som.

Så antingen har bara de missnöjda kunderna skrivit, och de nöjda låtit bli - eller så har de problem i flera butiker...
 
A
Nissens Nissens skrev:
Nu verkar ju dessa omdömen gälla missnöjda kunder från alla Elda butiker, det framgår inte om något av dem gäller butiken i Haninge. En gäller den i Kungsbacka ser det ut som.

Så antingen har bara de missnöjda kunderna skrivit, och de nöjda låtit bli - eller så har de problem i flera butiker...
Är nog så och att tyvärr så skriver sällan nöjda kunder kommentarer... Kanske pga lycka... Vad vet ja...
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Tittar man i monteringsanvisningen för Nordpeis Monaco så visar den att alla skarvar och spalter ska fyllas med akryl som medföljer produkten.
Jag förutsätter att de har kopplat uteluft till kassetten och att skorstenen är minst 3,5m för att uppnå tillräckligt drag. Jag misstänker att kunden har förhållandevis kort skorsten
https://nordpeis.se/Produkter/Murspis/Rakvaegg/Monaco
Jag har monterat olika Nordpeisprodukter, men alltid kommit bra överens med kunderna.
Det gäller att vara tydlig med att produkten är avsedd att målas, men är du nöjd med utseendet så måste du inte måla den.
Jag gissar att butiken har haft sin omålad (korkat) och därmed signalerat till kunderna att det är ok att ha det så.
Den ena betongbiten är inte den andra lik.
 
Maskintok skrev:
hmm... häromdagen satt vissa och skrev att Arn skulle vara en beslutande och dömande myndighet med mandat att straffa säljare, firmor... Men här sitter man nu och hänvisar till att Arn skulle ha fel i sin bedömning och det enda felet skulle vara att betongen är flammig.. skulle jag ha betalat dessa pengar för en installation så inte fan skulle jag godkänt en flammig betong...
https://nordpeis.se/Produkter/Murspis/Rakvaegg/Monaco
Den ska målas! Eventuellt kan du uppskatta utseendet när den är rå.
 
optimum
Nissens Nissens skrev:
Nu verkar ju dessa omdömen gälla missnöjda kunder från alla Elda butiker, det framgår inte om något av dem gäller butiken i Haninge. En gäller den i Kungsbacka ser det ut som.

Så antingen har bara de missnöjda kunderna skrivit, och de nöjda låtit bli - eller så har de problem i flera butiker...
Självklart får man kolla upp vad som gäller för aktuell butik man är intresserad av.
Detta var endast ett exempel på vad man får om man söker på nätet angående nöjda eller missnöjda kunder.
Alltså inte så ofta nöjda kunder skriver inlägg men missnöjda mycket vanligt. Hamnar skit på nätet så sprids det väldigt effektivt. Om du läst inläggen före hade du nog fattat.
 
optimum
Nissens Nissens skrev:
Nu verkar ju dessa omdömen gälla missnöjda kunder från alla Elda butiker, det framgår inte om något av dem gäller butiken i Haninge. En gäller den i Kungsbacka ser det ut som.

Så antingen har bara de missnöjda kunderna skrivit, och de nöjda låtit bli - eller så har de problem i flera butiker...
Gjorde en sökning här på forumet och hittar givetvis mer skit

https://www.byggahus.se/renovera/fick-taket-forstort-skorstensmontoren

Sällan man hittar något positivt när man söker så här.



Troligen har Eldabutiken ingen reklam här på forumet för då hade detta inlägg i denna tråden lagt in.
Man i svart klädsel lutar sig mot en spis i ett ljust rum med fönster med utsikt över träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
A
M Makkape skrev:
[länk]
Den ska målas! Eventuellt kan du uppskatta utseendet när den är rå.
Jo den ska målas och vad jag förstår så är du kunnig inom detta.
Men att lämna en flammig betong utan att meddela på något sätt att den bör/ska målas så blir det ju helt klart fel..
 
A
optimum optimum skrev:
Gjorde en sökning här på forumet och hittar givetvis mer skit

[länk]

Sällan man hittar något positivt när man söker så här.



Troligen har Eldabutiken ingen reklam här på forumet för då hade detta inlägg i denna tråden lagt in.
[bild]
hoppsan.....
 
F
markanläggaren markanläggaren skrev:
För att anknyta till detta fall. De har alltså låtit sina juridiska kostnader skena till 500 000 för att skrämma motparten till en förlikning för att de inte vill att motparten ska vinna ca 80 000?
ja, uppenbarligen har Eldabutiken tyckt att det var värt att lägga runt en halv miljon i juristkostnadet och raserat rykte för nåt dom som intern kostnad troligtvis hade löst för 50000kr och ett positivt och ovärderligt goodwill värde.

det är väl självklart att en privatperson drar öronen åt sig i den situationen om man riskerar entreprenörens juristkostnader, kostnader som rimligtvis är betydligt lättare för entreprenören att bära.
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
A
F fsn skrev:
ja, uppenbarligen har Eldabutiken tyckt att det var värt att lägga runt en halv miljon i juristkostnadet och raserat rykte för nåt dom som intern kostnad troligtvis hade löst för 50000kr och ett positivt och ovärderligt goodwill värde.

det är väl självklart att en privatperson drar öronen åt sig i den situationen om man riskerar entreprenörens juristkostnader, kostnader som rimligtvis är betydligt lättare för entreprenören att bära.
Troligen så har du rätt här..
 
optimum optimum skrev:
Gjorde en sökning här på forumet och hittar givetvis mer skit

[länk]

Sällan man hittar något positivt när man söker så här.



Troligen har Eldabutiken ingen reklam här på forumet för då hade detta inlägg i denna tråden lagt in.
[bild]
Vilka jävla rövhål
 
F
Maskintok skrev:
Troligen så har du rätt här..
ja, tyvärr tror jag det med hur jävla dumt det än låter. Det måste ha brunnit i huvudet på chefen för eldabutiken, vilken jävla idiot.
 
F fsn skrev:
ja, tyvärr tror jag det med hur jävla dumt det än låter. Det måste ha brunnit i huvudet på chefen för eldabutiken, vilken jävla idiot.
I denna branchen är nog de som förstår kundvård minoritet tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.