Hej,
Vi har ett träd på tomten som sprider sig som ogräs och drar iväg med rötter under hela gräsmattan. Vi har försökt ta reda på vad det är för träd men har tyvärr misslyckats, därför vänder jag mig nu till detta forum.
Bonusfråga: Vi tänker ta ner trädet för att vi vill bygga trädäck på denna plats, hur gör vi det enklast? och hur ser vi till att trädet inte växer upp igen?
mvh//Daniel
Vi har ett träd på tomten som sprider sig som ogräs och drar iväg med rötter under hela gräsmattan. Vi har försökt ta reda på vad det är för träd men har tyvärr misslyckats, därför vänder jag mig nu till detta forum.
Bonusfråga: Vi tänker ta ner trädet för att vi vill bygga trädäck på denna plats, hur gör vi det enklast? och hur ser vi till att trädet inte växer upp igen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
mvh//Daniel
Al.Q quingos skrev:Hej,
[bild]
mvh//Daniel
Fint som rökspån eller ved..
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 766 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 766 inlägg
Bästa svaret
Allvetare
· Västra götaland
· 9 073 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 766 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 766 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 073 inlägg
Al är ett trädslag som lever i fuktiga miljöer.Dan_Johansson skrev:
Oftast surdråg, eller vid bäckar.
Dess rötter är ytliga och stammen är en överlevare, rådjur, hjortdjur älskar dessa stammar..
Skott på stammen kallas vattskott, rotskotten är trädets sätt att föröka sig.
Påminner om asp i den bemärkelsen.
Men visst lyckas man kväva den så dör den.
Frågan är bara hur länge...
Liknande trådar
-
Vilket djur bajsar i trädgården?
Trädgård allmänt -
Trådfri eller inte - och vilket märke?
Robotgräsklippare -
Vilket ansvar har fastighetsägaren för träd som faller på arrendatorns hus
Juridik -
Vilket medel fungerar för rengöring takpannor och trädäck/altan?
Byggnadsvård -
Batteridrivna trädgårdsmaskiner - vilket ekosystem?
Trädgårdsmaskiner