Hallå! Nu tycker jag att vi alla här i denna sal sjunger "We shall all have portals on our cars"
 
F fsn skrev:
Jag har åkt ett par varv som passagerare i en bananpassad luftkyld Porsche med en förare som körde ca 20-25 sekunder långsammare än när han körde ensam. Otroligt obehaglig upplevelse tycker jag men jag är relativt lättskrämd.

Har faktiskt åkt ett varv i en buss också, det borde vara förbjudet.

Känner inget sug alls att köra där alls faktiskt. Svår att lära sig, rätt tuffa konsekvenser om det går på tok och generellt så går det för fort där för att köra fullt om man inte har koll på vad man gör och det har jag inte.
Lite avis på dig faktiskt, hade vart en upplevelse att få åka med någon duktig chaufför runt den banan, även om kostnaden hade varit ett par nya fjudingar:rofl:
Jag brukar kolla på klipp från Ringen, och att köra där vore kul, men jag har enbart kört där via racingsimulator, i verkligheten är det något helt annat med tydligare och mera kostsamma konsekvenser;)
 
= Stadsjeep (y)
 
F
T Takläggare skrev:
Hur lång tid tog det inte då med Forden o Sabine? Persbrandt hade säkert hunnit med ett toa besök och ändå kört om henne på redan på nästa varv. igen.
Jag tror det är få i världen som skulle växla Sabines tid i Transiten, hon valde att inte ha passagerare på sista försöket för hon tog risker hon normalt inte tar när hon kör imponerande Taxi-varv. Vad toppar Transiten, är det 140km/h? Du visar med önskvärd tydlighet att du totalt saknar känsla för ämnet.

Persbrandt är fö allt annat än bortkommen bakom ratten, han är rapp och kompetent.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Min erfarenhet är att vita skåpbilar är snabbast en måndagsmorgon klockan 06.45 in mot Stockholm. :D Men inte så relevant för Ringen förstås.:oops:
 
F
mikethebik mikethebik skrev:
Lite avis på dig faktiskt, hade vart en upplevelse att få åka med någon duktig chaufför runt den banan, även om kostnaden hade varit ett par nya fjudingar:rofl:
Jag brukar kolla på klipp från Ringen, och att köra där vore kul, men jag har enbart kört där via racingsimulator, i verkligheten är det något helt annat med tydligare och mera kostsamma konsekvenser;)
Jag hade nog föredragit några varv på SPA i sådana fall. De snabba kurvorna nerför är tydligen övergrymma. Känner flera som tyvärr har totalskrotat sina kärror där, den biter tillbaka rätt ordentligt.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
T
F fsn skrev:
Jag tror det är få i världen som skulle växla Sabines tid i Transiten, hon valde att inte ha passagerare på sista försöket för hon tog risker hon normalt inte tar när hon kör imponerande Taxi-varv. Vad toppar Transiten, är det 140km/h? Du visar med önskvärd tydlighet att du totalt saknar känsla för ämnet.

Persbrandt är fö allt annat än bortkommen bakom ratten, han är rapp och kompetent.
Man blir rapp när man sätter tider, som Persbrandt , han är bara en amatör, jag har en även transit, lite nyare än Sabine tror den toppar 170 kmt, kanske ska tömma den och åka ner och sätta en tid, då får man riktiga uppgifter om hon är så mycket snabbare.
 
  • Gilla
  • Haha
Rickard. och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
T Takläggare skrev:
Man blir rapp när man sätter tider, som Persbrandt , han är bara en amatör, jag har en även transit, lite nyare än Sabine tror den toppar 170 kmt, kanske ska tömma den och åka ner och sätta en tid, då får man riktiga uppgifter om hon är så mycket snabbare.
Glöm för guds skull inte att filma!
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
F
P Pin skrev:
Min erfarenhet är att vita skåpbilar är snabbast en måndagsmorgon klockan 06.45 in mot Stockholm. :D Men inte så relevant för Ringen förstås.:oops:
Depåtid räknas in i totaltiden. Kolla utanför Ahlsells med strax efter lunch.
 
  • Haha
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
F
T Takläggare skrev:
Man blir rapp när man sätter tider, som Persbrandt , han är bara en amatör, jag har en även transit, lite nyare än Sabine tror den toppar 170 kmt, kanske ska tömma den och åka ner och sätta en tid, då får man riktiga uppgifter om hon är så mycket snabbare.
Jag hoppas du kör bättre än kommaterar och bygger meningar.... Om inte, trevligt att råkas.

Har du någon annan erfarenhet av bankörning? Annars så rekommenderar jag dig att börja på våra svenska banor och i nåt annat än Transit.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Depåtid räknas in i totaltiden. Kolla utanför Ahlsells med strax efter lunch.
Tror de jobbar för stora byggen 07 till 16. Hade det varit mot konsument debiteras ju restiden samma som arbetstid så då blir det inte lika bråttom. :cool::rofl:
 
Det verkar som om rekordet i en Transit är 9 min 28 sek. Rejält tweakad.
 
T
F fsn skrev:
Jag hoppas du kör bättre än kommaterar och bygger meningar.... Om inte, trevligt att råkas.

Har du någon annan erfarenhet av bankörning? Annars så rekommenderar jag dig att börja på våra svenska banor och i nåt annat än Transit.
Yes har även kör enduro, kört Gotland Grand National, då i elitklassen , Körde mot femfaldig världsmästaren Samuli Aro, ibland låg jag före han, i ungefär vart annat/tredjevarv innan han varva mig igen , Tror det hängde bara på att han hade bättre depå stopp o service killar.;) men samma år klev en klubbkompis ner från elit och vann motionärsklassen.
 
F
T Takläggare skrev:
Yes har även kör enduro, kört Gotland Grand National, då i elitklassen , Körde mot femfaldig världsmästaren Samuli Aro, ibland låg jag före han, i ungefär vart annat/tredjevarv innan han varva mig igen , Tror det hängde bara på att han hade bättre depå stopp o service killar.;) men samma år klev en klubbkompis ner från elit och vann motionärsklassen.
yes vadå? Du har en otrolig oförmåga att inte svara på nåt.

Gotland är absolut respekt. Har kompisar som jag bedömmer som väldigt bra offroadåkare och enduroåkare som har haft det väldigt tufft där, jag är väldigt glad att dom inte lyckades tjata med mig, men det var väl över 20 år sen nu... Hur många varv hann du med?
 
T Takläggare skrev:
Hur lång tid tog det inte då med Forden o Sabine? Persbrandt hade säkert hunnit med ett toa besök och ändå kört om henne på redan på nästa varv. igen.
Sorry, jag förstår inte din poäng.

Persbrandt är vad jag förstår rätt duktig på att köra men utan några tusen varv på ringen har man inget att hämta där mot duktiga förare som kör där regelbundet.

Ett undantag är möjligen Robert Kubica som drog på ett rökarvarv i en M4 efter bara 15varv på ringen (några fler i simulator innan). Det såg helt galet ut. Men har man kört F1 så har man.....
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.