Vad är rimlig kostnad för att få en pelletsbrännare installerad? Alltså enbart installation, inget mtrl. Har fått ett pris på 7000:-, vilket jag tyckte var i mesta laget. Det blir 14 timmar med en timkostnad på 500:-! :surprised:

Hammarskallen skrev:
Vad är rimlig kostnad för att få en pelletsbrännare installerad? Alltså enbart installation, inget mtrl. Har fått ett pris på 7000:-, vilket jag tyckte var i mesta laget. Det blir 14 timmar med en timkostnad på 500:-!  :surprised:
Hmmm här tog det 2 tim att montera brännare o 5 meterskruv till bulkförrådet inkl gorvjustering av brännaren så de lät hutlöst.. :surprised:

Vilken brännare är det??

2an skrev:
[quote author=Hammarskallen link=1148035195/0#0 date=1148035195]Vad är rimlig kostnad för att få en pelletsbrännare installerad? Alltså enbart installation, inget mtrl. Har fått ett pris på 7000:-, vilket jag tyckte var i mesta laget. Det blir 14 timmar med en timkostnad på 500:-!  :surprised:
Hmmm här tog det 2 tim att montera brännare o 5 meterskruv till bulkförrådet inkl gorvjustering av brännaren så de lät hutlöst.. :surprised:

Vilken brännare är det??
[/quote]

Det är en Baxi/Eurofire, med PLC-styrning.

Jag har fått ett pris på 3000 + moms för inkoppling av vedpanna + acktank...

Stefan_h skrev:
Jag har fått ett pris på 3000 + moms för inkoppling av vedpanna + acktank...
Som är betydligt mer jobb med än att installera en pelletsbrännare.. ;)

Precis... rörisen räknar med en hel dags arbete med inkoppling o sen 2-3 timmar för injustering..

Tack för alla svar, verkar som jag får leta efter en annan installatör!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.