Hej på er!
Förra året köpte jag en Makita DCU180Z vilket är en eldriven skottkärra. Inte mitt bästa köp i livet direkt men gjort är gjort.
Ett grundläggande konstruktionsfel på den är att den går för långsamt så vet någon vad som rent tekniskt avgör hastigheten? Vad för modifikation krävs för att höja hastigheten, är det ens möjligt?
Förra året köpte jag en Makita DCU180Z vilket är en eldriven skottkärra. Inte mitt bästa köp i livet direkt men gjort är gjort.
Ett grundläggande konstruktionsfel på den är att den går för långsamt så vet någon vad som rent tekniskt avgör hastigheten? Vad för modifikation krävs för att höja hastigheten, är det ens möjligt?
Bästa svaret
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 601 inlägg
Då borde du kunna trimma den med valfri ESC till borstlösa motorer. Det är samma tekniska princip; en 3-fasmotor som får ström från digital kontroller. Om det sitter en gul, grön och blå kabel till motorn är det mycket troligt att du kan modifiera. En programmerar kontroller till motoriserade longboard finns det säkert tretton på dussinet av på Amazon och liknande. Sök på ”ESC” och ”wheelbarrow”
Toppen, nu börjar det ju likna någotJohan Gunverth skrev:Då borde du kunna trimma den med valfri ESC till borstlösa motorer. Det är samma tekniska princip; en 3-fasmotor som får ström från digital kontroller. Om det sitter en gul, grön och blå kabel till motorn är det mycket troligt att du kan modifiera. En programmerar kontroller till motoriserade longboard finns det säkert tretton på dussinet av på Amazon och liknande. Sök på ”ESC” och ”wheelbarrow”
Sökte på esc controller och får ju massa träffar. Lite svårt för en oinsatt att veta vad man ska ha, men det löser sig nog
Redigerat:
Är detta genomförbart på en batterisåg också?Johan Gunverth skrev:Då borde du kunna trimma den med valfri ESC till borstlösa motorer. Det är samma tekniska princip; en 3-fasmotor som får ström från digital kontroller. Om det sitter en gul, grön och blå kabel till motorn är det mycket troligt att du kan modifiera. En programmerar kontroller till motoriserade longboard finns det säkert tretton på dussinet av på Amazon och liknande. Sök på ”ESC” och ”wheelbarrow”
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 601 inlägg
Typ en sådan här i sin enklaste form. Dödmansgrepp får man fixa själv, så att inte kärran kör iväg och lastar av sig själv. OBS! Bara ett förklaring till tekniken. Exemplet har ingen hallsensor (vet inte vad motorn gör) eller batterikontroll (risk för urladdat/förstört LiIon-batteri)L Ludde76 skrev:
https://banggood.app.link/GesX7bI69eb
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 135 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig