K
Trillade in lite fler fräsar idag.
 
  • Tre förpackade fräsar från CMT, två raka och en med lagringsknoppar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bulleribock och 8 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Den där vore det kul med en recension på, jag kommer behöva något liknande och funderar på om Testos variant med uppkoppling till tfn och en app är värd närmare tusenlappen...
Idag har jag testat den lite mer efter jobbet. Håller upp den framför frånlufts fläkten i uterummet. Den känns bra. Visar samma värden varje gång. Det gick smidigt att ställa in arean på frånluftsfläkten och på så vis få m³/min eller m³/s som värde. Fläkten är specad till 800m³/h och mätaren säger 630m³/h. Känns ganska rimligt att fläkten ej levererar full volym då det finns begränsningar.
365:- från amazon.se känns som en lagom investering för att kunna testa från- och tillufts-donens flöden när de sitter på plats.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
[bild]
En luftflödes mätare. Mäta hastigheten var ju en sak. Nu ska jag bara lära mig rätt inställning för att mäta volym på flödet.
Där där är ju klart billigare än den här:
https://www.conrad.se/p/anemometer-voltcraft-pl-130-an-04-till-30-ms-123400
som jag köpte.
Fast min klarar volym med, älskar siffror och att räka ... men att få se volymflödet direkt utan att behöva ha översättningstabell i huvudet är trevligt
 
F Fluxor skrev:
Åh, var hittar jag en sån? Vad är chippet till egentligen? Jag menar, kan jag ladda sönder li-ion genom att använda en dylik laddare?
Sorry för sent svar. Hade helt missat detta.

Laddare finns på ex Netto RC, Barkarby hobby osv. Även givetvis på Amazon och Ebay. Hobbyking är bra.

Chipper är övervakning och balansering. Laddarna har funktioner för det också men kräver då lite extra sladdar ut paketet.

Laddar du försiktigt med inte för hög ström är det ingen ökad risk.
 
  • Gilla
nandreasson
  • Laddar…
Röd låglyft för bilar i garage redo för däckbyte, med däck i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev en låglyft till garaget idag. Snart dags för sommardäcken.
 
  • Gilla
fremax och 8 till
  • Laddar…
Inhandlat två slipskivor för att få bort färg och limrester på dom putsade väggarna i källaren. En till giraffen och en till 125mm excenterslipen!
 
  • Nya slipskiva för slipmaskin, 225 mm, kornstorlek 60, med velcro och 9 hål, förpackad i kartong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sittställning och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Christensen Christensen skrev:
Inhandlat två slipskivor för att få bort färg och limrester på dom putsade väggarna i källaren. En till giraffen och en till 125mm excenterslipen!
Återkoppla gärna hur de funkar! :)
 
  • Gilla
Qjanto
  • Laddar…
Idag dök det upp ett paket från Tyskland.
Beställde den 11e februari så en och halv månad leveranstid.
Andra verkar ha problem med att få sina Festool prylar, kan det bero på Corona?

Festool dammsugare CTL 26 E med grön och svart slang mottagen efter lång leveranstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 6 till
  • Laddar…
G Gryttjesbo skrev:
Idag dök det upp ett paket från Tyskland.
Beställde den 11e februari så en och halv månad leveranstid.
Andra verkar ha problem med att få sina Festool prylar, kan det bero på Corona?

[bild]
Yep. Komponentbrist... :(
 
R Robert-san01 skrev:
Sorry för sent svar. Hade helt missat detta.

Laddare finns på ex Netto RC, Barkarby hobby osv. Även givetvis på Amazon och Ebay. Hobbyking är bra.

Chipper är övervakning och balansering. Laddarna har funktioner för det också men kräver då lite extra sladdar ut paketet.

Laddar du försiktigt med inte för hög ström är det ingen ökad risk.
Hur vet man när batterierna är fulladdade?
 
F Fluxor skrev:
Hur vet man när batterierna är fulladdade?
De stänger av själv.
 
Köpte en DTD171 från Amazon, ser fram emot att skruva på friggeboden i sommar. Kanske den blir klar detta år till och med.

Lite tråkigt att den kom med smuts på sig, inte hela världen men funderar på att skicka ett klagomål till Amazon.
 
  • Närbild på en ny DTD171 skruvdragare med synliga smutspartiklar på handtaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Farligt att följa "tips: verktyg till bra pris"-tråden.
Blir så mycket kostnader man måste förklara
 
  • Bosch professionell bordsåg förpackning, ny och oöppnad, omgiven av plast och fraktetiketter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sittställning och 14 till
  • Laddar…
Jag kan säga att det är värre för verktygsnörden att INTE behöva förklara när man missade årets deal :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
riob och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.