C
S Strawberry road skrev:
Vi har såklart inte tagit bort något. Och vi har bankat. Kloss och hammare. Hjälper icke. Och det är ju ett klickgolv, hur mycket våld ska det krävas för att få plankan på plats!?
Ibland kan de vara rätt knepiga att få på plats och ett rejält slag behövs. Man kan också försöka rucka den på plats genom att röra den upp och ned försiktigt. Ta loss hela plankan och börja om. Kolla att inte noten i den liggande plankan har skadats eller fått skräp i sig.

Om du lägger ihop kortändorna på två lösa bitar, blir resultatet samma?

Skulle ju också kunna vara symtomet på ett (för) ojämnt underlag..

H
S Strawberry road skrev:
Vi har såklart inte tagit bort något. Och vi har bankat. Kloss och hammare. Hjälper icke. Och det är ju ett klickgolv, hur mycket våld ska det krävas för att få plankan på plats!?
Ring Tarkett och skicka bilderna.

Skräp eller så rättar det till sig när ni lägger nästa rad skulle jsg tippa på?
Eller är alla skarvar lika?

nino nino skrev:
Skräp eller så rättar det till sig när ni lägger nästa rad skulle jsg tippa på?
Eller är alla skarvar lika?
Det är nog skräp . Tyvärr, för det var snyggt. Men så här kan vi inte hålla på. Det får bli retur på det som inte är öppnat och så får vi skaffa något annat. Ett klickgolv ska man ju kunna bara klicka i.

S Strawberry road skrev:
Det är nog skräp . Tyvärr, för det var snyggt. Men så här kan vi inte hålla på. Det får bli retur på det som inte är öppnat och så får vi skaffa något annat. Ett klickgolv ska man ju kunna bara klicka i.
Jag menade förvisso att det är nåt skräp i vägen :) men det kan ju var så att det är golvet som är skräp också

S Strawberry road skrev:
Ett klickgolv ska man ju kunna bara klicka i.
Nja... Man kan behöva slå väldigt hårt med en gummiklubba för att låsningen skall hoppa på plats. Att enbart använda kroppstyngd hjälper sällan.

har soundlogic och var nog bästa golvet jag lagt, bara ge ett slag med näven så går det ihop. Konstigt problem du har.

• Gilla
Mikael Östh
  • Laddar…
S Strawberry road skrev:
Vi ska lägga Tarkett Soundlogic och stöter på oväntat problem. Det är en konstig plastlist på ena kortändan av brädan, någon slags låsmekanism antar jag. Men hur som helst blir kortändan liksom ”upphöjd” en halv Mm eller så. Tillräckligt mycket för att störa på ett oacceptabelt sätt. Något gör vi fel när vi lägger men vi fattar inte vad. Vi har lagt golv förr och aldrig haft sådana problem. Någon som kan förklara den logiska lösning vi uppenbarligen missar?
Vi ruttnade på golvet, lite till Bauhaus och köpte ett nytt av annat märke. Logoclic. Lätt att lägga, skarvar som inte syns. Nu har jag hopp om livet igen.
På måndag kommer kyl/frys så då måste golvet vara klart. På onsdag kommer väggpanelen. Efter påsk ska stugan ha nytt golv och nya väggar.

• Nyinstallerat laminatgolv Logoclic i ett hemmiljö med möbler och fönster i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.