4 266 läst · 25 svar
4k läst
25 svar
Tarkett Soundlogic konstiga skarvar
Ibland kan de vara rätt knepiga att få på plats och ett rejält slag behövs. Man kan också försöka rucka den på plats genom att röra den upp och ned försiktigt. Ta loss hela plankan och börja om. Kolla att inte noten i den liggande plankan har skadats eller fått skräp i sig.S Strawberry road skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 862 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 862 inlägg
Det är nog skräp . Tyvärr, för det var snyggt. Men så här kan vi inte hålla på. Det får bli retur på det som inte är öppnat och så får vi skaffa något annat. Ett klickgolv ska man ju kunna bara klicka i.nino skrev:
Jag menade förvisso att det är nåt skräp i vägen men det kan ju var så att det är golvet som är skräp ocksåS Strawberry road skrev:
Det är ungefär så det känns
har soundlogic och var nog bästa golvet jag lagt, bara ge ett slag med näven så går det ihop. Konstigt problem du har.
Vi ruttnade på golvet, lite till Bauhaus och köpte ett nytt av annat märke. Logoclic. Lätt att lägga, skarvar som inte syns. Nu har jag hopp om livet igen.S Strawberry road skrev:Vi ska lägga Tarkett Soundlogic och stöter på oväntat problem. Det är en konstig plastlist på ena kortändan av brädan, någon slags låsmekanism antar jag. Men hur som helst blir kortändan liksom ”upphöjd” en halv Mm eller så. Tillräckligt mycket för att störa på ett oacceptabelt sätt. Något gör vi fel när vi lägger men vi fattar inte vad. Vi har lagt golv förr och aldrig haft sådana problem. Någon som kan förklara den logiska lösning vi uppenbarligen missar?
På måndag kommer kyl/frys så då måste golvet vara klart. På onsdag kommer väggpanelen. Efter påsk ska stugan ha nytt golv och nya väggar.