LoweW LoweW skrev:
Makita till Ryobi adapter om man skulle råka köpa verktyg av fel färg någon gång ;)
Köpt vart? Är lite sugen på roybis teleskopsåg ,men inte så sugen på ett till batterisystem.
 
LoweW
dof dof skrev:
Köpt vart? Är lite sugen på roybis teleskopsåg ,men inte så sugen på ett till batterisystem.
Tradera. Finns exakt likadana på amazon.se men med importskatten från PostNord blir de dyrare isåfall.
 
LoweW LoweW skrev:
Tradera. Finns exakt likadana på amazon.se men med importskatten från PostNord blir de dyrare isåfall.
Är det på .se så är det ju ingen extra skatt på priset som står
 
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
LoweW
nino nino skrev:
Är det på .se så är det ju ingen extra skatt på priset som står
Jo, om det skickas från Asien betalar man en importskatt på 120kr. Fick göra det sist jag köpte ett fräsinlägg.
 
Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Köpte på uthyrningsfirma men minns inte hur mycket jag betalade för filter till DC 2900. Finns visst på Amazon
[länk]
Har också köpt filter på uthyrningsfirma för några år sedan, tror jag gav hälften mot vad jag då kunde hitta online.
 
  • Gilla
putte22
  • Laddar…
Campar Campar skrev:
Det kan vara så att den där ska ha 3st filter, men om jag inte missminner mig ska det finnas en ombyggnadssats till 1st filter istället. Jag kan dock inte svära på detta.
Jag vet tyvärr inte om det finns några 3:e parts filter, men helt klart lär det ju gå att få dit ett annat fabrikat av filter om man bara är lite klurig, som många av oss här är! =)

Men som skrivs ovan här, kolla med uthyrningsfirmorna, de byter mycket filter!
Jo, den här ska ha tre filter. Låter intressant med ombyggnadskit, får höra med DC. Som du säger, får en bara tag på ett stort billigt filter anpassat för flödet så ska det nog gå att bygga om sugaren så det passar :thinking:
 
LoweW LoweW skrev:
Jo, om det skickas från Asien betalar man en importskatt på 120kr. Fick göra det sist jag köpte ett fräsinlägg.
Är du säker att det inte blivit något fel? För vad jag förstår så ska alla avgifter ingå i priset. Lika så om det beställa på .de och skickas från kina så ska det inte tillkomma några avgifter sen.
 
  • Gilla
LoweW och 2 till
  • Laddar…
Buuzzz Buuzzz skrev:
Kolla med någon uthyrningsfirma som hyr ut DC.
Vissa av de har filter över från maskiner de inte hyr ut längre.
Det var ett bra tips, tack. Med lite tur kanske de inte hunnit slänga ännu :)
 
LoweW
putte22 putte22 skrev:
Är du säker att det inte blivit något fel? För vad jag förstår så ska alla avgifter ingå i priset. Lika så om det beställa på .de och skickas från kina så ska det inte tillkomma några avgifter sen.
Hmm... Jag ska maila Amazon och höra! Återkommer så snart jag fått svar.
 
LoweW LoweW skrev:
Hmm... Jag ska maila Amazon och höra! Återkommer så snart jag fått svar.
Jag har fått betala tull och moms men har då blivit ersatt av amazon sp fort jag kunnat visa kvitto på betalningen.
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Hmm... Jag ska maila Amazon och höra! Återkommer så snart jag fått svar.
Bara att maila amazon så får man en begäran om kvitto, skickar in den och sen kommer pengar tillbaka :)
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Ja så blev det för mig också, amazon betalade tillbaka postnords avgifter
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
B Bylow skrev:
Sugen på att byta ut min scheppach sänksåg, börjar med ny skena:rofl: Beställde igår 12:12 på amazon, leverans till dörr idag 12:17(y)[bild]
Är på samma spår..har Scheppach men vill ha en Makita. Hojta om du ser bra pris ;)
 
nanowire nanowire skrev:
Det var ett bra tips, tack. Med lite tur kanske de inte hunnit slänga ännu :)
Kolla på https://hyreskedjan.se/ :)

Det är de privata uthyrarna som inte tillhör de stora drakarna Cramo/Ramirent osv.
Jag tror det är lättare att få träff där.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
LoweW
Frustrator Frustrator skrev:
Bara att maila amazon så får man en begäran om kvitto, skickar in den och sen kommer pengar tillbaka :)
Jajjemen, det verkade funka! Tack så mycket för infon :D
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.