G
B b8q skrev:
Det har jag missat - Vad gör han reklam för?;)
Han verkar vara på bild för att avråda utlandsresor hos UD. :D


Skärmklipp av nyhetsrubrik om UD:s hävande av avrådan för resor, med en bifogad bild på två personer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
J JPW skrev:
Noterade precis att ”senaste”-knappen bara ger en lista med inlägg 12 timmar tillbaka i tiden. Där tar det stopp och man kan inte ladda inlägg äldre än så. Är detta en Premium-försämring?
Alfredo Alfredo skrev:
Njae, det måste även vara någon annan förändring. "Förr i tiden" fick jag runt 15 sidor med senaste inlägg. Nu är det sju sidor. Jag har i alla fall inte medvetet ändrat något utan upplever det som antalet senaste inlägg är ungefär halverat.

Exakt när "förr i tiden" var vet jag inte säkert men kanske runt ett halvår sedan.
Tidigare tror jag att senaste inläggen visade ett helt dygn, 500 ämnen eller 15 sidor. Det måste ha blivit fel någonstans. Vi kollar upp.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
@JPW och @Alfredo jag hittade felet (vi gjorde en optimering för ett tag sedan som tydligen även påverkade antalet träffar i listan över senaste inläggen). Nu har vi ändrat tillbaka från 200 till 400. Ordningen är återställd.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
harry73
useless useless skrev:
Ja, det bästa vore nog en varningsflagga på de tio mest gillade medlemmarna
Exakt, och det är därför vi behöver en skåneflagga :D
 
  • Haha
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
G
harry73 harry73 skrev:
Exakt, och det är därför vi behöver en skåneflagga :D
Men ni har ju danmarks flagga, det räcker väl? :D
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Vart tog knappen "Bevaka/Sluta bevaka" vägen? Den fanns igår kväll.
Kör android på surfplatta.
Skärmdump av forumdiskussion med markerad tom yta där "Bevaka/Sluta bevaka"-knappen saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Precis till vänster under trådtiteln?
Skärmklipp av forumtråd på byggahus.se med användarkommentarer och nyhetsrubriker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Tack.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Är den platsen bra? NEJ !
När man har läst en tråd och kommer till slutet så vet man ju om man vill bevaka den eller inte, att man skulle veta det i början innan man har läst är ju ingen bra placering. Skall man sedan gå tillbaka till trådstart för att markera "bevakning" efter att man har läst blir ju inte bra. Så den gamla placeringen var bättre än den nya.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 7 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Är den platsen bra? NEJ !
När man har läst en tråd och kommer till slutet så vet man ju om man vill bevaka den eller inte, att man skulle veta det i början innan man har läst är ju ingen bra placering. Skall man sedan gå tillbaka till trådstart för att markera "bevakning" efter att man har läst blir ju inte bra. Så den gamla placeringen var bättre än den nya.
Tidigare låg den både över och under tråden, vilket jag kan tycka är relevant. Men om den bara ska vara på ett ställe tycker jag att nedre högra hörnet är att föredra.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
R roli skrev:
Är den platsen bra? NEJ !
När man har läst en tråd och kommer till slutet så vet man ju om man vill bevaka den eller inte, att man skulle veta det i början innan man har läst är ju ingen bra placering. Skall man sedan gå tillbaka till trådstart för att markera "bevakning" efter att man har läst blir ju inte bra. Så den gamla placeringen var bättre än den nya.
Kom hit för att skriva just detta, men eftersom det är feedbacktråden nöjer jag mig inte med bara ett "gilla".

Som sagt, det är ju när man läst färdigt tråden man eventuellt vill sluta/börja prenumerera, så den givna platsen är på slutet. Mycket sällan jag använt den i början av tråden.
 
Det har blivit en miss i kommunikationen. Vi kommer att göra så att man kan bevaka (eller sluta bevaka) oavsett var man befinner sig i en lång tråd. Vi håller på med det men Bevaka där nere hann försvinna lite för tidigt.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Skärmdump av ett diskussionsforum med inlägg om bevakningsfunktion, markerad med röd pil och stjärna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tidigare har det inte funnits något bra sätt att enkelt bevaka ett ämne när man befinner sig mitt i en tråd (särkilt krångligt har det varit i långa trådar).

Men från och med idag finns det en stjärna till höger (strax ovanför pilen nedåt) som man kan klicka på när man vill bevaka ett ämne.
 
BirgitS
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
[bild]

Tidigare har det inte funnits något bra sätt att enkelt bevaka ett ämne när man befinner sig mitt i en tråd (särkilt krångligt har det varit i långa trådar).

Men från och med idag finns det en stjärna till höger (strax ovanför pilen nedåt) som man kan klicka på när man vill bevaka ett ämne.
Bra i princip men stjärnan har försvunnit när man har läst sista inlägget så då måste man skrolla uppåt för att den ska komma tillbaks. Säkert något som jag kan lära mig men inte så lätt för en ny medlem att förstå.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
En "stjärna" som försvinner när man når slutet??? Är ju väldigt lätt att inse att det är den man skall trycka på om man vill bevaka..NOT !
Vad var det för fel på den gamla goda hederliga knappen med "bevaka"?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.