5 009 läst · 24 svar
5k läst
24 svar
Spaltventil, saknar hål utifrån
På översta bilden ser det ut att vara skummat ända ut till aluminiumet. Är det lika runt hela fönstret finns risken att de skummat över spalten mellan trä och aluminium. Då har luften ingenstans att ta sig in.H henmosen skrev:
Aluminiumet bör sitta med distanser runt hela fönstret, därmed luftspalt runt hela.H henmosen skrev:
En anledning till att en aluminiumutsida skall sitta med distanser är för att kunna ta upp temperatursvängningarna som båda materialen har.
Hej.
Ni har jag tagit bort den övre salningen (eller är det foder?) på utsidan och pillat bort lite skum. Det verkar som att det finns en spalt där och nu kommer det lite luft! Tack för uppmuntran och tips!
Frågan är av jag gör nu. Räcker det att pilla bort skummet lika långt som lufthålet är. Eller skall jag flytta hela fönstret så att hela spalten friläggs?
Ni har jag tagit bort den övre salningen (eller är det foder?) på utsidan och pillat bort lite skum. Det verkar som att det finns en spalt där och nu kommer det lite luft! Tack för uppmuntran och tips!
Frågan är av jag gör nu. Räcker det att pilla bort skummet lika långt som lufthålet är. Eller skall jag flytta hela fönstret så att hela spalten friläggs?
Liknande trådar
-
Hur kopplar man en franke alliance fläkt vila mär man saknar fjärde tråden som kommer från takfläkten?Med vänlig hälsning, Edin
Kök -
Saknar värme i halva huset
Fjärrvärme & Gas -
Häll saknar fästskenor, behövs? Fukt/värmespärr mot skivan?
Kök -
Solberga SVT1000 Träsvarv, saknar mothåll.
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hål för spaltventiler samt övriga frågor om ventilation
Ventilation