5 743 läst · 13 svar
6k läst
13 svar
Garderob i Plywood
Verktygstokig
· Halland
· 7 542 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 542 inlägg
Menar du plywooden på sidorna?
Kommer du ha ett fast hyllplan?
Kommer du ha ett fast hyllplan?
Verktygstokig
· Halland
· 7 542 inlägg
Det beror på hur du definierar funkar. Ju tunnare material destå större risk att hyllplanen sviktar, särskilt på den bredare garderoben. Jag skulle kört på 18mm rakt av. Om utseendet inne i garderoben inte är lika viktigt som på utsidan skulle jag överväga att köpa hyllplan i melaminbelagd spånskiva för att få den släta ytan att lägga kläderna på.
Verktygstokig
· Halland
· 7 542 inlägg
Och sämre kvalisort sviktar oftare mer än de av bättre sort/fler lagerDheri skrev:Det beror på hur du definierar funkar. Ju tunnare material destå större risk att hyllplanen sviktar, särskilt på den bredare garderoben. Jag skulle kört på 18mm rakt av. Om utseendet inne i garderoben inte är lika viktigt som på utsidan skulle jag överväga att köpa hyllplan i melaminbelagd spånskiva för att få den släta ytan att lägga kläderna på.
Jag skulle bygga av en fin björkplywood, calexico wood har rätt bra info på sin hemsida om plywood. Hornbach kan ta hem det du önskar.P PontusSb skrev:
en konstruktionsplywood (ce2) duger inte till möbler, ytan är ful och den är full av defekter.