Nissens
Hej,

Jag försöker hitta ett väggstöd som det på bilderna. Bauhaus verkar inte ha det i sitt sortiment längre, och jag lyckas inte hitta motsvarande någon annanstans.

Jag skall greja lite med vindskivorna och har rätt bra takutstick, så denna med typ över 70cm långt stöd, gärna justerbart vore toppen.

Kanske vet någon här var det kan finnas?

0109116V_4.jpg
0109116V.jpg

Nissens
J jonaserik skrev:
Här finns det väggstöd men inte gratis, scrolla ner [länk] Kanske kan göra något själv. bara fantasin begränsar
Hej, jo jag har sett det, men den förlänger bara upp till max 58cm. Jag vill gärna komma över 70... Bauhaus stöd hade varit perfekt, men det verkar som sagt inte finnas i sortimentet längre... :(

Har också tänkt att man kan göra något själv, men i första hand är det ju bra att hitta en färdig lösning... jag har knappt 8 meter upp i nock...så händer det något kanske försäkringsbolaget inte gillar hemmabyggen.. :)

8 m på stege låter inte bra. Hyr en rullställning i stället.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Nissens
R RoBo skrev:
8 m på stege låter inte bra. Hyr en rullställning i stället.
Nja, jag har övervägt olika alternativ, och detta är det bästa för mig. Jag har vid några tillfällen haft stegen mot vindskivan direkt, men det känns inte helt stabilt. Ett väggstöd hade varit perfekt. :)

Nissens Nissens skrev:
Hej, jo jag har sett det, men den förlänger bara upp till max 58cm
Du får väl byta ut dom inre delarna till längre då . med ökning på längd med tex 35 cm , då har du två varianter på längd

det stödet finns i lager i vissa butiker

Nissens
putte22 putte22 skrev:
det stödet finns i lager i vissa butiker
Märkligt, kan inte se det. Det står ”Ej i lager” för centrallagret och alla butiker jag kan se, det går inte heller att lägga i varukorgen online.. :(

Nissens Nissens skrev:
Märkligt, kan inte se det. Det står ”Ej i lager” för centrallagret och alla butiker jag kan se, det går inte heller att lägga i varukorgen online.. :(
7st i Uppsala iaf. Vilken del av landet bor du. Tor inte du kan lägga i varukorg när du väljer från butik.

Nissens
putte22 putte22 skrev:
7st i Uppsala iaf. Vilken del av landet bor du. Tor inte du kan lägga i varukorg när du väljer från butik.
Ok, tack för info. Näpp, det går inte att lägga i varukorgen hur jag än gör... :(
Chattar med Bauhaus nu. De säger att de inte skickar produkter mellan varuhusen...
Jag är i Göteborg...
Och nu säger de att endast några varuhus köper hem dessa, och de är inte på väg till Göteborg... så de kan inte ta emot beställningar heller.
Och Uppsala kan inte skicka paket heller, kundtjänst säger att det inte går att köpa på distans...
Mycket märkligt faktiskt.
Såå, enda alternativet verkar vara att ta bilen till Uppsala...

Redigerat:
Beställ då och se till att den ev finns på plats med bekräftelse, så det inte blir rackartyg med något, inget kul att åka förgäves. Den ska finnas när du kommer dit.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Kalmar eller Norrköping är lite närmare isf.. Finns där med på lager

Kolla om Hornbach kan ta hem,,tror dom e återförsäljare för Krause. Bauhaus e hopplösa att beställa hem saker även fast man går till butiken och försöker..
Krause 122018
Ean 4009199122018

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
putte22 putte22 skrev:
Kalmar eller Norrköping är lite närmare isf.. Finns där med på lager
Hittade i Löddeköpinge, det blir ju bara 5 timmars körning, 2,5 var väg... :(

Nissens
putte22 putte22 skrev:
Kolla om Hornbach kan ta hem,,tror dom e återförsäljare för Krause. Bauhaus e hopplösa att beställa hem saker även fast man går till butiken och försöker..
Krause 122018
Ean 4009199122018
Tack, skall kolla!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.