J Jarlsgård skrev:
Om du vill ha en vanlig säng utan att behöva ställa undan/vika undan den så hade jag nog ställt den där soffan är på bild och sedan ställt soffan mer eller mindre dikt an.
Med sängen placerad där så hade det ändå varit 335 cm kvar vilket faktiskt är fullt tillräckligt för att kunna få plats med samma möblemang som på bilden, kanske bara med ett något grundare soffbord.

Men ställer man upp det blir det såhär.

Soffa 100 cm djup
Luft soffa-soffbord 30 cm
Smalt soffbord 50 cm
TV möbel 40 cm
= 220cm
Vilket då resulterar i att en gång på ca 115 cm ändå finns kvar, vilket räcker gott och väl för att kunna gå till balkongen :)
Du hade till och med kunnat gå upp något i sängstorlek till 105 eller rentav 120 cm :)
J Jarlsgård skrev:
Aha, ja då missförstod jag dig men kanske undermedvetet förstod dig med tanke på mitt senaste svar :crysmile:
Hahaha ja exakt! :crysmile:

Jag tror faktiskt att det är den bästa lösningen för mig :)(y)

Jag hade i första hand försökt få till en alkov i sovrummet ev offrat garderoberna och om behov finns satt fler garderober i hall eller vardagsrum. Tex som jag ritat satt upp en ny vägg och dörr till ett barnrum och gjort alkov på gattet.

• Ritad planlösning av en lägenhet med blåa streck som visar föreslagen ny vägg och bildandet av en alkov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En kommentar om sängskåp. De jag sett är har spännremmar så att sängen är färdigbäddad, med täcke och kuddar etc., när man fäller ned den. På morgonen bäddar man sängen som vanligt, sätter fast remmarna och fäller upp sängen. Väldigt enkelt.

• Gilla
Violan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.