Hej på er!
Bara våren kommer igång ordentligt har jag tänkt byta panel på garaget. Frågan är om jag kan behålla den gamla och bara spika på den nya på utsidan av den gamla?
Rödfärgad trädgård med väggpaneler och svarta stuprör, omgivet av vissna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sliten röd träpanel på ett garage med synliga skador och växtlighet framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mvh Robert
 
Åsa Lund
I mina ögon ser den ut att duga ett tag till. Måla om?
 
  • Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
I mina ögon ser den ut att duga ett tag till. Måla om?
Ser sämre ut i verkligheten än på bild. Ska dessutom bygga om på framsidan av garaget så det behövs ny panel, därav en uppsnyggning av hela garaget. Byggt -69 så det börjar bli dags att göra nåt.
 
Åsa Lund
Måste den bytas så ta bort den gamla innan du sätter på ny.
Du kommer svära åt dig själv annars för du behöver slå i väldigt långa spik när du sätter upp panelen. Tretumsspik mycket lättare än fyrtum att jobba med
 
  • Gilla
sultanen1 och 2 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Tomture61
Robbery Robbery skrev:
Hej på er!
Bara våren kommer igång ordentligt har jag tänkt byta panel på garaget. Frågan är om jag kan behålla den gamla och bara spika på den nya på utsidan av den gamla?
[bild] [bild]

Mvh Robert
Om du vill behålla panelen och sätta ny åvanpå så glöm ej att det måste vara en luftspalt emellan lagren .
Kommer bygga mycket utåt .
 
  • Gilla
Robbery
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Om du vill behålla panelen och sätta ny åvanpå så glöm ej att det måste vara en luftspalt emellan lagren .
Kommer bygga mycket utåt .
Det var just det jag var rädd för, då får det nog bli så...
 
Blev en kompromiss, bytte panel på en vägg eftersom den var helt murken, och de andra väggarna ska målas om.
 
  • Förrådsbyggnad med en nymålad svart panelvägg och resterande väggar i rött som behöver målas om.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
Tack för återkoppling :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.