Tobzter
Härligt tack för svar. 70cm lät som en bra höjd.står att tekniklådan ska stå 20cm undervatten nivån. Kan de stå ännu mer under vattennivån? Tekniklådan ska stå på långsidan av poolen va ja förstår.
 
Tobzter Tobzter skrev:
Härligt tack för svar. 70cm lät som en bra höjd.står att tekniklådan ska stå 20cm undervatten nivån. Kan de stå ännu mer under vattennivån? Tekniklådan ska stå på långsidan av poolen va ja förstår.
Min sticker upp 4 trallbrädor (ca 50 cm över övrigt trädäck). Ja tydligen bör man sätta tekniklådan i direkt anslutning (på långsidan) där du satt slangkopplingarna. På så sätt behöver du inte oroa dig för att isolera slangarna osv eftersom allt då går att nå via lådan. (Tänk om man visste det innan man byggde!) Tydligen en stor fördel att komma åt tekniken från sidan så räkna med detta innan du bygger däcket (gör ALLT med tekniklåda och slangar osv klart innan så du vet att allt får plats. Ska leta upp en bild till som brorsans kompis skickat mig på detta med.
 
Min pool och brosans poolares
 
  • Trädäck med inbyggd rund pool täckt av svart presenning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående byggnation av träram runt en utomhuspool med verktyg och byggmaterial synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tobzter
Tänkte köpa den färdiga tekniklådan .
Och ja kommer komma åt den utan problem från sidan.
 
  • Gilla
Kesosmurf
  • Laddar…
Tobzter
Nu vart man lite orolig innan man trycker på beställnings knappen,
Får allt plats i deras tekniklåda?
Bubblor el pump värmare å diverse kopplingar ?
 
Fulkemisten
Ja. Deras låda är onödigt stor, typ 1 kbm. Min är 400 liter. Det är lugnt.
 
Tobzter
Grymt då räcker den med andra ord
 
Tobzter Tobzter skrev:
Nu vart man lite orolig innan man trycker på beställnings knappen,
Får allt plats i deras tekniklåda?
Bubblor el pump värmare å diverse kopplingar ?
Var hittade du en färdig tekniklåda?

Tobzter Tobzter skrev:
man
 
Fulkemisten
Spännande pris på 2500 spänn för en tekniklåda när man i realiteten klarar sig på en bal S80 för en trehunka...
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Spännande pris på 2500 spänn för en tekniklåda när man i realiteten klarar sig på en bal S80 för en trehunka...
Ja lite väl saftigt. Lite cellplast och fogskum så borde man kunna bygga en egen
 
Tobzter
Då vart man osäker igen,, Spar gärna en tusen lapp eller två på bygga egen men e det så enkelt som det låter att få den tätt å fin?
Hur många har köpt denna låda eller byggt egen?
 
Tobzter Tobzter skrev:
Då vart man osäker igen,, Spar gärna en tusen lapp eller två på bygga egen men e det så enkelt som det låter att få den tätt å fin?
Hur många har köpt denna låda eller byggt egen?
Har tyvärr inte satt igång med mitt bygge än, poolen har stått ute sedan augusti.
Men en skiva S100 cellplast kostar 299, två skivor (100x1200x2400), fogskum och plastspik, sen borde du ha en låda :D
Cellplast är lättarbetat, gjöt en betongplatta till uterummet förra året och la cellplast som isolering
 
Tobzter
Kanske bara ska skita i den färdiga lådan och bygga den själv ... Hmm det får bli så nu beställer jag allt utom den.:rofl:
 
  • Gilla
Kesosmurf
  • Laddar…
Fulkemisten
Alltså alla som klarar av att sätta ihop tekniken och poolen samt att bygga trall runt klarar av att bygga en isolerad låda.
 
  • Gilla
Tobzter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.