Fick svar om att inte koppla upp sig mot en AP utan det primära nätverket. Surt då routern inte har Wi-Fi.
 
fast hur gör man då om man satt upp sitt nätverk med en separat brandvägg och en fristående AP som man ska göra?
 
I ikeo skrev:
fast hur gör man då om man satt upp sitt nätverk med en separat brandvägg och en fristående AP som man ska göra?
Känns inte som att Yale har testat det här tillräckligt bra. Hade ju varit smuttare att haft en liten mojäng med ethernet-anslutning som kunde drivas av PoE som sedan kommunicerar med låset.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Okej, fick samma svar från svenska yale supporten. Testa koppla den mot en annan router, och inte en unifi AP. Så då står jag här. Ingen annan router hemma, och den router jag har inkopplad är en Edgerouter X med inget wifi. Hittade denna på kjell.com för 419:-

https://www.kjell.com/se/produkter/...rar/asus-rt-ac51u-tradlos-router-ac750-p61224

Den bör man väl kunna stänga av dhcp på och sedan köra som en "AP"? För att sedan göra ett eget nätverk till connecten? Fan va omständigt. Hoppas någon från Yale sitter och läser denna tråd.
 
  • Gilla
A Stenberg och 1 till
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Okej, fick samma svar från svenska yale supporten. Testa koppla den mot en annan router, och inte en unifi AP. Så då står jag här. Ingen annan router hemma, och den router jag har inkopplad är en Edgerouter X med inget wifi. Hittade denna på kjell.com för 419:-

[länk]

Den bör man väl kunna stänga av dhcp på och sedan köra som en "AP"? För att sedan göra ett eget nätverk till connecten? Fan va omständigt. Hoppas någon från Yale sitter och läser denna tråd.
Om det är så omständigt att standard nätverksutrustning inte funkar ihop med Yale låsen så får jag klara mig ett tag till med nyckel tills dom klarar av att bygga prylar som funkar.
Skulle jag ha köpt ett L3 lås så skulle jag ha reklamerat eländet
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Låset funkar, utan anmärkning. Däremot är det Yale Connect som inte funkar, hos mig iaf.
 
  • Gilla
Jodåsatteh och 1 till
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Okej, fick samma svar från svenska yale supporten. Testa koppla den mot en annan router, och inte en unifi AP. Så då står jag här. Ingen annan router hemma, och den router jag har inkopplad är en Edgerouter X med inget wifi. Hittade denna på kjell.com för 419:-

[länk]

Den bör man väl kunna stänga av dhcp på och sedan köra som en "AP"? För att sedan göra ett eget nätverk till connecten? Fan va omständigt. Hoppas någon från Yale sitter och läser denna tråd.
Jag koppla bara in nätverkskabel i wan port på min gamla router. Var inga problem med dubbel NAT
 
Jag installerade min Doorman L3 i söndags efter ha fått tag på skruvar/initieringskort hos Bauhaus. Efter att ha läst den här tråden förväntade jag mig att behöva bråka rejält med connecten, men allt fungerade utan minsta hicka. Kan tillägga att jag har en Unifi AP AC LR med 2,4 och 5ghz i samma SSID, samt en pfsense-maskin som står för routandet. Har fungerat klockrent än så länge *peppar peppar*

Däremot måste jag nästan varje gång dörren stängs dra in dörren lite extra för att kunna låsa, annars säger låset "Regeln hindrad, kontrollera dörren"...Är det något som går att justera i slutblecket?
 
T
P pellz0r skrev:
Jag installerade min Doorman L3 i söndags efter ha fått tag på skruvar/initieringskort hos Bauhaus. Efter att ha läst den här tråden förväntade jag mig att behöva bråka rejält med connecten, men allt fungerade utan minsta hicka. Kan tillägga att jag har en Unifi AP AC LR med 2,4 och 5ghz i samma SSID, samt en pfsense-maskin som står för routandet. Har fungerat klockrent än så länge *peppar peppar*

Däremot måste jag nästan varje gång dörren stängs dra in dörren lite extra för att kunna låsa, annars säger låset "Regeln hindrad, kontrollera dörren"...Är det något som går att justera i slutblecket?
Har samma problem med att dra till dörren lite extra, dock inte funderat på någon lösning ännu, kanske går att fila bort lite på hålet i mitten?
 
  • Gilla
magnus07
  • Laddar…
P pellz0r skrev:
Jag installerade min Doorman L3 i söndags efter ha fått tag på skruvar/initieringskort hos Bauhaus. Efter att ha läst den här tråden förväntade jag mig att behöva bråka rejält med connecten, men allt fungerade utan minsta hicka. Kan tillägga att jag har en Unifi AP AC LR med 2,4 och 5ghz i samma SSID, samt en pfsense-maskin som står för routandet. Har fungerat klockrent än så länge *peppar peppar*

Däremot måste jag nästan varje gång dörren stängs dra in dörren lite extra för att kunna låsa, annars säger låset "Regeln hindrad, kontrollera dörren"...Är det något som går att justera i slutblecket?
Hade samma problem tills jag fick byta låset av annat skäl. När jag gjorde om det tog jag till stämjärnet så listan satt bättre. Sen dess inget problem. Det finns även ett justerbart slutbleck att köpa som kan lösa det.
 
Jag tror det är det "tvådelade" tryckfallet som inte fälls ut hela vägen i slutblecket i mitt fall om man inte drar igen dörren ordentligt vid stängning. Ska testa om jag kan justera den där nedre flärpen i slutblecket.
 
P pellz0r skrev:
Jag tror det är det "tvådelade" tryckfallet som inte fälls ut hela vägen i slutblecket i mitt fall om man inte drar igen dörren ordentligt vid stängning. Ska testa om jag kan justera den där nedre flärpen i slutblecket.
Jag hade samma problem som ni verkar ha och gjorde som det står i denna tråd.

https://www.byggahus.se/forum/threads/yale-doorman-svart-att-staenga-doerren.361700/

Satte tillbaka slutblecket som satt där från början alltså. Problemet löst.
 
P Perkylainen skrev:
Jag hade samma problem som ni verkar ha och gjorde som det står i denna tråd.

[länk]

Satte tillbaka slutblecket som satt där från början alltså. Problemet löst.
Jag har fortfarande kvar slutblecket från förra låset då det såg snarlikt ut och jag ville spara tid på att slippa byta :) Så det verkar inte riktigt lösa mitt problem. Har fortfarande inte prövat att justera flärpen i blecket, så ska testa det när jag får lite tid över.
 
En sak till, är det jag som är korkad eller finns det ingenstans i appen att ställa in att man vill ha pushnotiser om någon använder den inbyggda dörrklockan?
 
P pellz0r skrev:
En sak till, är det jag som är korkad eller finns det ingenstans i appen att ställa in att man vill ha pushnotiser om någon använder den inbyggda dörrklockan?
Enl. Yale så kommer funktionen framöver i en mjukvaruuppdatering. I iPhone så blir det en tom rad idag i appen, när någon använder ringklockan. Borde vara en smal sak för utvecklarna kan jag tycka.

Hur det ser ut på Androidlurar kan jag ej svara på.
 
  • Gilla
pellz0r
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.