A
Ja, många konstiga val och dyrt för de dom fick.. Förra avsnittets par hade hunnit bygga grishus på hela tomten för 7 miljoner ;)

Jag förstår inte vad grejen med taket var? Kan någon berätta för mig varför de inte la någon som helst skydd? Tjärade dom direkt på råsponten?
 
  • Gilla
ami39 och 1 till
  • Laddar…
Jag personligen tyckte följande.

En massa trä ger mig bastu och fjällstugevibes. Det blir för mycket.

40kkr/kvm kändes otroligt dyrt.

Barnrum om 5kvm är nästintill sadistiskt. Hade hellre gjort huset lite längre, struntat i vinkeln på framsidan samt gästrummet och gett barnen normalstora rum (>8kvm).

Jag gillade det tjärade.
Jag gillade att man inte måste bo på en strandtomt.
Jag gillade Daniels inställning och Jeanettes piska :crysmile:
 
  • Gilla
Kaninjan och 8 till
  • Laddar…
A arpearp skrev:
Ja, många konstiga val och dyrt för de dom fick.. Förra avsnittets par hade hunnit bygga grishus på hela tomten för 7 miljoner ;)

Jag förstår inte vad grejen med taket var? Kan någon berätta för mig varför de inte la någon som helst skydd? Tjärade dom direkt på råsponten?
Det såg ut som någon slags stående panel utanpå sponten
 
Varför var man så rädd för ett något större hus? Bygga ett nytt hus med två mikrorum och ett obefintligt vardagsrum? Tomten kändes helt fel och vattensjuk. Trevligt par och hoppas de trivs. Man bygger ett massivhus utan att beröra det alls? Fullt fokus på grisarna och dess hus.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
splinter och 6 till
  • Laddar…
I naturen med grannar inpå... märkligt val av tomt om man önskar mörker och tystnad.
 
  • Gilla
  • Haha
splinter och 9 till
  • Laddar…
PeterFalun
tvättstuga?
 
Redigerat:
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
craftsboy craftsboy skrev:
Någon som vet vilken fönsterlev. som kan leverera fönster med som det ser ut synlig ek på insidan?
Vet inte vilken leverantör de använt i detta bygge, men jag tycker att både fönster och vikpartier liknar det man kan köpa från Ekstrands. De är duktiga på träfönster.
 
  • Gilla
craftsboy
  • Laddar…
Hoppade till när ungen smackade till de öppna eldosorna
 
  • Gilla
Joellernej och 13 till
  • Laddar…
Man får väl gratulera till ett fint hus med trevlig utsikt över naturen från köksbordet.
Vikdörrarna gjorde susen.

De närmsta åren kommer det vara perfekt för hela familjen men om 5-10 år när barnen inte vill umgås längre i köket utan vill vara på sina rum med sina kompisar blir det väl lite jobbigt!? Alla bygger som de vill men varför trycka in barnen i så små rum, samtidigt som man drar till med ett stort gästrum med dubbelsäng?
Hoppas verkligen planen då är att riva väggen mellan barnrummen och låta det ena barnet ta över gästrummet istället.
Med ytterligare ett barn blir det väldigt minimalistiskt och downsized, men sådana planer finns inte förhoppningsvis.
 
  • Gilla
Flipbed och 4 till
  • Laddar…
Daniels självironi var klockren, en sympatisk far som verkade ha hjärtat på rätta stället.
 
  • Gilla
Joellernej och 20 till
  • Laddar…
Alla här som tror att de får tillbaka dessa 7 miljoner för detta hus om 10-20 år - räcker upp en hand.
NU!

Ingen?
Trodde inte det heller...
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
När de ändå hade lite L-form som "förstör" ladusiluetten kunde de om jag fått välja förlängt den och fått in 30 välbehövliga extra kvm för vardagsrum tvättstuga kanske bastu eller vad som helst. Och ett trädäck...
 
  • Gilla
H_kan@88 och 5 till
  • Laddar…
L Thyrfalk skrev:
När de ändå hade lite L-form som "förstör" ladusiluetten kunde de om jag fått välja förlängt den och fått in 30 välbehövliga extra kvm för vardagsrum tvättstuga kanske bastu eller vad som helst. Och ett trädäck...
.....och mer än 5 m2 till vardera barn!?
 
  • Gilla
H_kan@88 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.