Vilken GSR 12 var det för 1495?swecul skrev:
Låter som ett bra pris
För Bosch GSR 12 V tar Clas Ohlson 2198 med 2 st 2,6 Ah bat och många andra tar ca 2300 med 2,0 Ah batswecul skrev:
DeWalten kostar ca 1700
så båda är prissänkta med ca 500 spänn... men vilken är lämpligast för mig, jag använder skruvdragaren för enklare borrningar i trä, mest skruvande, ska bygga altan i sommar och bygga ut huset....
vill ha en bra produkt...
I det här fallet den som ni anser är bäst av dem två ovanstående...
vill ha en bra produkt...
I det här fallet den som ni anser är bäst av dem två ovanstående...
Jag tycker att K-Rautas GSR12V-paket för 1495:- är riktigt shysst, jag har nästan varit på väg och inhandla flera ggr nu. Det som håller mig tillbaka är att jag egentligen inte behöver maskinen nu.
Min idielogi är att man ska köpa det verktyg man behöver, när man behöver det. Nya kampanjer kommer det väl hela tiden...
Med GSR12 får man en av de lättare maskinerna (1,7 kg), men ändå ganska hyffsat vridmoment (19/32 Nm mjuk/hård). (men med Makita BDF440 får man mer vrid och mindre vikt )
Det man ska säga om K-rautas maskin är att den är Malaysia-tillverkad, och det har varit diskussion om det är sämre eller inte (sök efter en 2-3 mån gammal tråd). Det kan t.ex. vara så att garantiservice blir krångligare och måste gå genom K-Rauta, kolla med K-R!
Den från CO tror jag är av Schweiziskt ursprung ...
Min idielogi är att man ska köpa det verktyg man behöver, när man behöver det. Nya kampanjer kommer det väl hela tiden...
Med GSR12 får man en av de lättare maskinerna (1,7 kg), men ändå ganska hyffsat vridmoment (19/32 Nm mjuk/hård). (men med Makita BDF440 får man mer vrid och mindre vikt )
Det man ska säga om K-rautas maskin är att den är Malaysia-tillverkad, och det har varit diskussion om det är sämre eller inte (sök efter en 2-3 mån gammal tråd). Det kan t.ex. vara så att garantiservice blir krångligare och måste gå genom K-Rauta, kolla med K-R!
Den från CO tror jag är av Schweiziskt ursprung ...
ja det blev boschen ialla fall, var inte säker på om det den eller DeWalten som kunde komma från Malaysia så jag frågade om båda två men tydligen så skulle ingen vara tillverkad där...
Valde Boschen för den hade skönare grepp och kändes stadigare men ändå lätt och den hade bättre vridmomen än DeWalten...
Valde Boschen för den hade skönare grepp och kändes stadigare men ändå lätt och den hade bättre vridmomen än DeWalten...
Det står på sidan av maskinen var den är tillverkad !swecul skrev:ja det blev boschen ialla fall, var inte säker på om det den eller DeWalten som kunde komma från Malaysia så jag frågade om båda två men tydligen så skulle ingen vara tillverkad där...
Utan att egentligen veta något om DWn så tror jag du gjorde ett bra val, grattis.
UT och skruva NU ...
Inte vet jag, det jag kan tänka mig är att om det paralellimport så kanske svenska generalagenten blir sur, och låter K-rauta sköta garantin själva, på det sätt som dom själva gitter. Och då är det kanske mindre roligt som kund.
Men egentligen skulle jag inte vara så orolig, konsumentköplagen och..? garanterar ju att vi faktiskt ska få garanti ...
Sen går väl en blå Bosch aldrig sönder heller, har jag hört ...
Nja, jag har kört en GSR 12a med 2Ah i 2år och aldrig lyckats köra slut ett batteri innan det andra varit färdigladdat. Jag använder den dock privat men har skruvat ganska mycket i storlek 6*80-120.
Om det skiljer mellan olika märken och kvalite vet jag inte, men Boschen och 2.0 Ah är nog ingen begränsning för privatare.
Om det skiljer mellan olika märken och kvalite vet jag inte, men Boschen och 2.0 Ah är nog ingen begränsning för privatare.
AndersS skrev:Nja, jag har kört en GSR 12a med 2Ah i 2år och aldrig lyckats köra slut ett batteri innan det andra varit färdigladdat. Jag använder den dock privat men har skruvat ganska mycket i storlek 6*80-120.
Skriver under på detta även jag. Samma maskin, inga problem med batteritiden trots ganska intensivt användande.