Hallå!
Har en liten fundering angående primer på golvet.
Vi håller på och renoverar badrummet och innan plattsättaren skulle komma och lägga golvvärmen så valde jag att prima golvet så det var förberett. Efter det så vart det lite strul och det har dragit ut på jobbet.
Min fråga är, kan primern ”tappa” sin funktion om det inte flytspacklas inom en viss tid? Jag vill alltså veta om det behöver primas en gång till eller om det bara är att köra på. Primade golvet för cirka tre månader sedan. Jag har använt mig av mira 4180 primer men har inte hittat någon info om detta.
Tacksam för svar!
Har en liten fundering angående primer på golvet.
Vi håller på och renoverar badrummet och innan plattsättaren skulle komma och lägga golvvärmen så valde jag att prima golvet så det var förberett. Efter det så vart det lite strul och det har dragit ut på jobbet.
Min fråga är, kan primern ”tappa” sin funktion om det inte flytspacklas inom en viss tid? Jag vill alltså veta om det behöver primas en gång till eller om det bara är att köra på. Primade golvet för cirka tre månader sedan. Jag har använt mig av mira 4180 primer men har inte hittat någon info om detta.
Tacksam för svar!
Töm ut en bra skvätt och pensla ut, blir det lite tjockare på något ställe så gör det inget, tar bara lite längre tid att torka, ska du flyta , se då till att det är absolut tätt över allt, runt rör, kanter mot väggarna går det att tejpa tätt. Flyt som hittar ett hål/springa rinner direkt ner och du får kanske hämta flyten i källaren.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 985 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 985 inlägg
Det står underligt nog inget tydligt om maximal torktid i arbetsbeskrivningen för Mira 4118. Det är ju en vanlig akrylatbaserad primer, alltså samma grundkemi som vanlig väggfärg (eller nästan all färg numera). Den härdar efter den omedelbara vattenavgången där ett skinn med tiden över dagar till veckor.
Detta är det som finns i arbetsbeskrivningen så följ det:
Detta är det som finns i arbetsbeskrivningen så följ det: