Hej,
Funderar på att ha lampan Ikea Gunnarp vit Dimbar, se bild nedan, som belysning i badrummet.
Har man en lampknapp på väggen (som strömbrytare)? och en ytterligare kontroll för on/off/dimbar?
Kan man tända/använda lampan utan kontrollen om den inte ”hittas” vid ett toabesök?
Funderar på att ha lampan Ikea Gunnarp vit Dimbar, se bild nedan, som belysning i badrummet.
Har man en lampknapp på väggen (som strömbrytare)? och en ytterligare kontroll för on/off/dimbar?
Kan man tända/använda lampan utan kontrollen om den inte ”hittas” vid ett toabesök?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Du kan (bör) ju ha en men den bör ju inte användas för slår man av strömmen till lampan så går det inte att använda fjärrkontrollen till något sen.90rammar skrev:
Det är ju bara den fjärrkontrollen som bör användas.90rammar skrev:
Beroende på hur man har ställt in i appen så kan man tydligen ställa in vad som ska ske när strömmen slås på. Det är en ny funktion så jag har inte prövat själv.90rammar skrev:
Man bör sätta fast fjärren på väggen så att den alltid sitter där.
Okej, känns omständigt att behöva slå på två ställen för att få lampan funka, jag skulle vilja bara kunna använda knappen på väggen och ha kontrollen för ställa in dimmer (typ väldigt sällan)
Kanske är fel typ av lampa för mig.
Kanske är fel typ av lampa för mig.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Nej, man låter den vanliga strömbrytaren vara och använder bara fjärren för att sätta på, stänga av och ändra ljusstyrka. En del kopplar bort strömbrytaren på väggen t.o.m. men jag tycker det är bra med en backup när batteriet i fjärren tar slut.90rammar skrev:
Bästa svaret
Du kan mycket väl använda den vanliga strömbrytaren på väggen för att tända och släcka lampan när och hur du vill. Fjärrkontrollen kan du låta ligga i badrumsskåpet och bara använda den när du ska dimra belysningen.90rammar skrev: