2 238 läst · 9 svar
2k läst
9 svar
Oberoende trådlös utomhussiren med Wi-Fi stöd ?
Jag har idag ett antal Arlo-kameror runt huset men letar efter en oberoende utomhussiren som stödjer wi-fi så att jag kan slå på och av den när jag vill via mobilen. Men alla utomhussirener jag hittar verkar inte stödja wi-fi och gör att jag blir beroende av nya "larmpaket" och frekvensband som jag inte vill fylla huset med.
Jag är nöjd med mina arlo-kameror men dem har ju en inomhussiren som knappast hörs ute på gatan och skrämmer bort eventuella inbrottstjuvar. Någon som har några tips ?
Jag är nöjd med mina arlo-kameror men dem har ju en inomhussiren som knappast hörs ute på gatan och skrämmer bort eventuella inbrottstjuvar. Någon som har några tips ?
Det är ju synd eftersom man måste ha abonnemang för 3 och 4. Det tycker jag är det bästa med arlo pro 2, att man klarar sig utan.S Saintus skrev:
Wifi och batteridriven är sällan vanligt förekommande tyvärr, på grund utav batteri konsumtionen i wifi chippen. Arlo kamerorna använder ett modifierat wifi protokoll mot sin basstation just för att kunna köra på batteri.
Den bästa lösningen är nog att bygga något eget, med tex. en Esp32 som grund.
Den bästa lösningen är nog att bygga något eget, med tex. en Esp32 som grund.
Liknande trådar
-
Spc trådlös expansion, åska i garage
Villalarm & Hemautomation -
Hur fungerar er trådlösa gräsrobot
Trädgård allmänt -
Wiser vriddimmer och trådlös knapp, hur?
El -
Trygga Hem 5000 Pro och Visonic trådlös utomhussirén MCS-730
Villalarm & Hemautomation -
Visonic Powermaster - Driva trådlös utomhussiren med transformator
Villalarm & Hemautomation