Hej!
Jag skulle vilja flytta och vrida vår köksö, och undrar om någon har tips på hur jag bäst gör det? Tänker att jag tar bort lådorna och sen flyttar den. Skivan är i granit, därav supertung, så jag antar att det är den som håller ön på plats och att den inte är fast i golvet (klinker). Försöker titta under, men täckskivan går inte att rubba och är rädd för att förstöra den.
Jag skulle vilja flytta och vrida vår köksö, och undrar om någon har tips på hur jag bäst gör det? Tänker att jag tar bort lådorna och sen flyttar den. Skivan är i granit, därav supertung, så jag antar att det är den som håller ön på plats och att den inte är fast i golvet (klinker). Försöker titta under, men täckskivan går inte att rubba och är rädd för att förstöra den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Täcksidorna är antingen limmad eller skruvad innefrån.
Hörn "listerna" vid sockeln bör bara vara tejpade.
Stenskivan är nog fäst med silikon. Är det komposit kan den vara skruvad underifrån.
Gissar att det inte sitter skruvat i golvet, men forska lite till så ser ni.
Jag hade börjat uppifrån och skurit bort bänkskivan och sedan lyft av den för att se tydligare hur allt sitter ihop och flyttat möbeln så som ni vill.
Stenskivan är nog fäst med silikon. Är det komposit kan den vara skruvad underifrån.
Jag hade börjat uppifrån och skurit bort bänkskivan och sedan lyft av den för att se tydligare hur allt sitter ihop och flyttat möbeln så som ni vill.
Tack snälla för svar!
Luddis_1 skrev:Täcksidorna är antingen limmad eller skruvad innefrån.
Medlem
· Stockholm
· 4 010 inlägg
Snyggt, det här med köksö är ju underbart när någon ritat in det begåvat från början, men det där ser ju fint ut det med.
Tack! Ja, alltså innan var det bara som en stor klump i mitten, och trångt på båda sidorna. Öppnade jag kylskåpet, så kunde ingen gå förbi på den sidan. Feldimensionerad från början.
Workingclasshero skrev: