välkommen till forumet!
har inte träffat på just denna tidigare, men skulle ju tro att den är kaputt och behöver bytas -- det klapprande reläet gissar jag beror på att dess matning till reläet inte längre orkar leverera den ström som behövs för att dra och hålla reläet tillslaget
sen har ju lysdioden en larmfunktion också, men det gäller om den pulserar regelbundet -- annars lyser den permanent när reläet är draget och värmen på -- och här finns det uppenbarligen något annat fel
har inte träffat på just denna tidigare, men skulle ju tro att den är kaputt och behöver bytas -- det klapprande reläet gissar jag beror på att dess matning till reläet inte längre orkar leverera den ström som behövs för att dra och hålla reläet tillslaget
sen har ju lysdioden en larmfunktion också, men det gäller om den pulserar regelbundet -- annars lyser den permanent när reläet är draget och värmen på -- och här finns det uppenbarligen något annat fel
Tack. Jag har en likadan termostat i det andra badrummet, så jag provar nog att byta plats på dem.harka skrev:välkommen till forumet!
[bild]
Då har jag bytt plats på termostaterna, och felet "följer med" termostaten.L LarsSt skrev:
Skönt att det inte var något med värmeslingan. Kul också, för nu har jag beställt en ny termostat med energimätning och fjärrstyrning, Heatit TRM3.
L LarsSt skrev:
Liknande trådar
-
Termostat till golvvärme urkopplad men forfarande varmt golv
Värme allmänt -
Byta termostat till golvvärme
El -
Elgolvvärme 2 olika fabrikat på kabeln kopplade till samma termostat?
Värme allmänt -
Trådlös termostat till min golvvärme
Värme allmänt -
Hur kopplar jag (tillfälligt) bort termostat till golvvärme?
El