Dimbar strömbrytare på vägg med krånglande funktion, visad utan öppet lock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dimbar strömbrytare med synliga skador och tecken på slitage monterad på vägg.
Skapa konto

Jag har en strömbrytare till en dimbar lampa som börjat krångla och glappa en väldans. Nu till den grad att det inte går att tända lampan. När man vrider på brytaren blinkar lampan på sin höjd, det blir bättre om brytaren trycks in något men jag lyckas inte få den att ”stanna”
i tänt läge. I särfall tänds lampan så det är inget fel på själva glödlampan utan gissar att det är brytaren som glappar. Se bilder för typ av brytare och hur den ser ut bakom locket. Någon som har tips på hur detta löses?

hsd
Byt ut den
Vet Du hur så gör det själv
Är Du osäker ring en elektriker

Hur vet man vad man ska byta till? Själva bytet borde väl inte vara några konstigheter men hur vet man vad som passar? Det står ingen märkning vad jag kan se på det jag har idag.

Tack. Kollade nu och det som sitter där idag är en dimmer för halogenlampor. Jag antar att man kan byta ut till en dimmer som klarar led utan konstigheter?

Ej trappkoppling (tror jag, det finns en strömbrytare i huset som vi inte vet vart den leder, och ja vi är relativt nyinflyttade därav inte stenkoll ). Kan man se på kablarna som ansluter till dimmern om det är trappkoppling? Lägger med några bilder på den dimmer jag ska byta ut.
Halogenlampdimmer monterad i vägg utan frontplatta, synliga kablar och installationsdetaljer.
Skapa konto
Dimmer för halogenlampor monterad i vägg med synliga kablar och dosa.
Skapa konto
Öppet eluttag med en bortkopplad dimmer och synliga anslutningskablar mot en vit vägg.
Skapa konto

Ser inte ut att var trappkopplad

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.