T toolman77 skrev:
Tror inte att bladen passar till min bosch pmf 180 heller. Den vill att hålen ska vara rektangulära och lidl verkar ha runda hål på sina blad.
Ja min makita har också rektangulära rundade piggar. Vet att biltema har dessa runda piggarna.

G Goran-A skrev:
Hej
Är det någon som har köpt några nya och bra bandsågsblad till bandsågen som Lidl sålde PMB 1100 B2
Gärna en länk
Här brukar jag köpa bandsågsblad. Bra och billiga. http://www.bandsagblad.se/page2.html

• Gilla
Lime113
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Hos mig :)

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]

Köpte faktiskt slagskruvdragaren. Prefekt att ha när man renoverar en bil, och sakerna sitter, samt där mutterknacken inte kommer åt

G Goran-A skrev:
Hej
Är det någon som har köpt några nya och bra bandsågsblad till bandsågen som Lidl sålde PMB 1100 B2
Gärna en länk
Är det inte samma som till Biltema metallbandsåg? Köpte också Lidl-sågen så någon gång behöver man själv byta.

A
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Nästa vecka blir det en del inköp. Multiverktyget ska jag ha, jag har Biltemas billiga som inte går stt styra varvtalet på. Blir nog en lång vinkelhake också.

[länk]
de långa vinkelhakarna kan du hoppa, flexar väldigt mycket och vinkeln är inte helt rät

• Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Mikael_L
lsoderlund lsoderlund skrev:
Köpte faktiskt slagskruvdragaren. Prefekt att ha när man renoverar en bil, och sakerna sitter, samt där mutterknacken inte kommer åt
Har du provat den något än, till det bruket?

mnils skrev:
de långa vinkelhakarna kan du hoppa, flexar väldigt mycket och vinkeln är inte helt rät
Samt att de är inplastade i ett trepack så det går ändå inte att kontrollera dem innan man köper.

Lime113 Lime113 skrev:
Samt att de är inplastade i ett trepack så det går ändå inte att kontrollera dem innan man köper.
mnils skrev:
Jag köpte några för ett par år sen, åtminstone mina kan man lossa en liten skruv på och justera.

Närbild av en hand som använder en vinkelhake för att mäta eller markera material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Köper iof hellre ett som är rät vinkling från fabrik

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
O olofh skrev:
Köper iof hellre ett som är rät vinkling från fabrik
Och jag köper hellre en jag kan kalibrera efter eget tycke :) Kanske bara jag som har otur men alla mina av 'finare' märken har också behövt fixas till..

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Och jag köper hellre en jag kan kalibrera efter eget tycke :) Kanske bara jag som har otur men alla mina av 'finare' märken har också behövt fixas till..
Sant. Bara den inte släpper med tiden så man alltid behöver mäta upp vinkeln igen för att vara säker

A
Frustrator Frustrator skrev:
[bild]
Vll minnas att trots att jag skruvat bort skruven så kunde jag inte rubba bladet.

mina kom i tvåpack och har libeller i den tjocka änden, den ena är rak den andra inte.

Jag blev lite grinig när jag såg Performance-serien. Kom igen liksom.. Borstlösa, verktygslösa byten, helt gummiklädda, 5-års garanti.. Låter ju hur bra som helst! Problemet som uppstår är ju att man redan har investerat i standardserien.. Har fler Lidl-prylar än vad som är hälsosamt. Vännerna hånar mig med kommentarer i stil med ”Vafan Vardagsrum, vissa gömmer spriten i bilen så frugan inte ska se den, du gömmer verktygen..”.

Kunde därför bara motivera slagskruvdragaren och sticksågen. Har stick/tigerhybriden sen tidigare och är nöjd med den. Men performance sticksågen spöar den med lätthet. Är väldigt nöjd med den! 4 inställningar på pendeln, verktygslös gering där plattan kan vinklas 45° åt bägge håll, två LED-lampor, spånblås, sju hastighetsinställningar varav en auto som fungerar över all förväntan! Förvånansvärt tyst är den också. Vinklarna blir bra, mätt med både Lidl och Hultaforshake.

Kommer använda denna framför min blåa Bosch sticksåg varje dag i veckan.

Rekommenderas!

Slagskruvdragaren har inte testats skarpt ännu. Kunde dock konstatera vid snabbtest att den drar bra mycket hårdare än vad min Metabo dito gör.

I opartiskhetens namn vill jag varna för den nätdrivna våtslipen som såldes för en tid sedan. Våtstenen gick inte rakt, utan vobblade i sidled. Jag hade inte väntat mig Tormek-kvalitet för 399:- kanske och det gick iofs att slipa både Mora och stämjärn, men det stack i ögonen att se vobblandet. Efter klagomål skickade de en ny från Tyskland och bad mig återvinna den gamla. Den nya var ännu sämre. Efter ett klagomål till kom en tredje från Tyskland. Även den fick underkänt. Då lämnade jag tillbaks ett ex och fick pengarna tillbaka utan knussel.

mnils skrev:
Vll minnas att trots att jag skruvat bort skruven så kunde jag inte rubba bladet.

mina kom i tvåpack och har libeller i den tjocka änden, den ena är rak den andra inte.
Kanske har du en variant med två nitar som försvårar inställningen?
Vinkelhake med gradskala och två nitar synlig på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.