Hej!

Är det någon som har koll på hur det är att limma en större spegel (runt 200x60 cm) på en spånskivevägg?

Oscar

Limmande en spegel i badrum på vägg med bygglim, efter 1 vecka trängde limmet igenom så var den spegeln kass och rejält fastlimmad. Använd lim för speglar ett hett tips !

Bör väl gå bra med rätt sorts lim. Är lim enda alternativet annars så finns det ju lister man kan använda.

Jag har det här limmet.

• En hand som håller en tub lim med texten 'CRL Evergrip eg310' i ett rum med trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N Niq skrev:
Bör väl gå bra med rätt sorts lim. Är lim enda alternativet annars så finns det ju lister man kan använda.
Just det. Jag hade gärna sluppit lister. Men det är ju också viktigt att spegeln hänger kvar ;)

Fungerar nog bra till spegeln du måste se att det är lämpligt till spånskiva också. Kanske är en bra idé att måla spånskivan innan limmning så suger den mindre fukt från limmet vet inte om det är nödvändigt.

Du har väl säkerhetsfilm på baksidan av spegeln ?

N Niq skrev:
Fungerar nog bra till spegeln du måste se att det är lämpligt till spånskiva också. Kanske är en bra idé att måla spånskivan innan limmning så suger den mindre fukt från limmet vet inte om det är nödvändigt.

Du har väl säkerhetsfilm på baksidan av spegeln ?
Har inte beställt spegel än. Men målat spånskivan har jag gjort :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.