Det är inte bara regulatorn som är kass då? Pyser det ur den när kompressorn är igång?

Ja det känns om jag håller handen på ovansidan tanken att det blåser när den är igång. Men då vet jag inte säkert om det är från fläkten jag känner eller något annat...?

L lordi skrev:
Det är inte bara regulatorn som är kass då? Pyser det ur den när kompressorn är igång?

Jag tror alltså inte att det pyser ur det ”uppe” vid manometern och infästningen för slangen

L lordi skrev:

Kanske jag ska prova att byta kolvringarna i alla fall?

Sedan vet jag inte om det är något mer jag ska prova att byta eller kontrollera innan jag ger upp?

Vart kan jag beställa delar till den och hur söker jag rätt på de delar jag ska ha?

Etikett på en gul Stanley-utrustning med tekniska specifikationer, modellnummer D210/8/24S och serienummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag skulle nog felsöka lite till först. Om du skruvar ihop den igen och sätter handen för utblåset från kompressorn (där röret till tanken ansluts) när den går så känner du om själva kompressorn fungerar.

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Att skruvar ihop allt utom rörkopplingen som jag ringat in och ser om det sprutar luft ur den när jag startar alltså?
Kompressor med en ringad rörkoppling för att identifiera eventuellt luftläckage.
Skapa konto

S Strontus skrev:
Jag skulle nog felsöka lite till först. Om du skruvar ihop den igen och sätter handen för utblåset från kompressorn (där röret till tanken ansluts) när den går så känner du om själva kompressorn fungerar.

Hej, Har den ingen dränering tapp under magen som min biltema , kan ibland pysa ut där om man ej stängt den ordentligt

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Att skruvar ihop allt utom rörkopplingen som jag ringat in och ser om det sprutar luft ur den när jag startar alltså?
Japp, det stämmer.

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Japp, det stämmer.
Det räcker inte att känna om det "blåser" ur utgången du måste belasta, typ häl fingret för hålet o se om det blåser, tryck hårt o kanske man bör ha nåt mellan tex en bit gummiduk edyl.

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Den är tömd och åtskruvad. Men det fanns ingen väta/fukt i den.

H håbbe1961 skrev:
Hej, Har den ingen dränering tapp under magen som min biltema , kan ibland pysa ut där om man ej stängt den ordentligt

Då får det bli ett litet projekt idag och kanske i morgon. Är lite krasslig

S Strontus skrev:
Japp, det stämmer.

Hur ska jag veta att den fungerar i motor i alla fall då och att den bygger upp tryck. Jag förstår det där du sa med gummibiten och det verkar smart men hur mycket är bra liksom....?

K Keld skrev:
Det räcker inte att känna om det "blåser" ur utgången du måste belasta, typ häl fingret för hålet o se om det blåser, tryck hårt o kanske man bör ha nåt mellan tex en bit gummiduk edyl.

Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Jag förstår det där du sa med gummibiten och det verkar smart men hur mycket är bra liksom....?
När du inte klarar att hålla emot börjar det likna bra.

• Gilla
  • Wow
Keld och 1 till
  • Laddar…
Ja jag har inte en endaste jäv.a aning men när jag satt dit allt igår så tryckte jag dit lite packningstätning.... och idag VIPS så fungerar det :love:
Motor med packningstätning tillagd, synlig på verktygspanelbakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
Kopplingen kanske hade lossnat av vibrationer och läckt, och därmed inte kunnat bygga upp tryck tidigare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.