Jag hade först tänkt bygga mig en friggebod som jag kunde ha som verkstad, men lutar nu istället åt att göra en tillbyggnad av huset. Detta då jag kan använda en del av tomten som vi inte använder för tillfället och som jag inte ser mycket användning för. Det ger också oss möjligheten att lägga till ett stort skafferi för köket vilket vi saknar.
Slutligen finns där redan en grund som jag kan använda mig av, vilket spar lite av arbetet.
Vad jag funderar på dock är hur jag ska göra med taket.
Den yta jag tänkte använda är där det är en ute plats nu, samt drygt 1m till mot där fotot är taget, till den knocken man ser på höger sida där putsen börjar.
Vad jag funderar på dock är hur man bäst löser det med taket, då det är helt nylagt papptak på det befintliga taket till höger. Min tanke var att man skulle kunna göra ett lägre tak, som går under den utskjutande delen (som jag ritat med rosa). Självklart blir det aningen lågt hängande tak, men tänker att det kan jag leva med. Finns det någon nackdel med att göra så? Och isåfall,lämnar jag takrännorna på det befintliga eller låter jag vattnet rinna ner på det nya taket?
Slutligen finns där redan en grund som jag kan använda mig av, vilket spar lite av arbetet.
Vad jag funderar på dock är hur jag ska göra med taket.
Den yta jag tänkte använda är där det är en ute plats nu, samt drygt 1m till mot där fotot är taget, till den knocken man ser på höger sida där putsen börjar.
Vad jag funderar på dock är hur man bäst löser det med taket, då det är helt nylagt papptak på det befintliga taket till höger. Min tanke var att man skulle kunna göra ett lägre tak, som går under den utskjutande delen (som jag ritat med rosa). Självklart blir det aningen lågt hängande tak, men tänker att det kan jag leva med. Finns det någon nackdel med att göra så? Och isåfall,lämnar jag takrännorna på det befintliga eller låter jag vattnet rinna ner på det nya taket?
Liknande trådar
-
Varför finns det inga små luftvärmepumpar som man hänger i taket?
Värmepumpar -
Ejektor eller lågtrycksspruta med teleskop för att nå hela taket?
Tak & Vind -
Läcker in vatten in under plåttaket på vårt garage.
Tak & Vind -
Isolera efter ingrepp i taket
Utbyggnad och tillbyggnad -
Flytta uttag till fönsterlampa från väggen till taket
Belysning