Varför går man in här? :sick:

Hoppas det gick bra med tummen!
 
Ola C Ola C skrev:
Tolkade det som du skar dig i tummen men du placerade verkligen bladet i tummen. Den va läskig den.:surprised:
Ja den kunde gått värre än den gjorde..
men som en bekant sa, brytblad ger snygga sårkanter... men det kändes lite halvpinsamt att ta upp en plats på akuten..
 
JLyck JLyck skrev:
Varför går man in här? :sick:

Hoppas det gick bra med tummen!
Tack det gick faktiskt över förväntan, den är hel och nerverna verkar ha klarat sig..

var värre när jag fick borra ut en metallflisa ur hornhinnan efter att jag ”bara” skulle snygga till en grej med vinkelslipen innan svetsning.. har ett snyggt ärr på hornhinnan som bevis för det.
 
A
L ljhnilsson skrev:
Tack det gick faktiskt över förväntan, den är hel och nerverna verkar ha klarat sig..

var värre när jag fick borra ut en metallflisa ur hornhinnan efter att jag ”bara” skulle snygga till en grej med vinkelslipen innan svetsning.. har ett snyggt ärr på hornhinnan som bevis för det.
Funderat på förmyndare! ;):D
 
Handyman 1 skrev:
Funderat på förmyndare! ;):D
Ja det är fler som föreslagit ngt liknande..
 
Finger med litet rött hål mot en svart textilbakgrund, resultatet av en 18g dyckert.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fina hål av 18g dyckert
 
  • Ledsen
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
M Mickebandsåg skrev:
[bild]
Fina hål av 18g dyckert
Aj, gick den rakt igenom fingret?
 
Jo skulle skjuta lite panel i tak när jag slant, såg jätte konstigt ut med en missplaserad dyckert när alla andra var dolt spikade
 
  • Ledsen
karra
  • Laddar…
Spikat finger har ju hänt några gånger när jag använder 23g dessa tycks ibland leva sitt eget liv och attackerar när man minst anar det:D
 
  • Ledsen
  • Wow
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Detta är något som händer mig alldeles för ofta. Skador på knogarna.
Vet i fasen varför det händer men det sker hela tiden :crysmile:
Närbild av en hand med en skadad knoge mot en träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Screew
  • Laddar…
S
P Pappa1986 skrev:
Detta är något som händer mig alldeles för ofta. Skador på knogarna.
Vet i fasen varför det händer men det sker hela tiden :crysmile:
[bild]
Såna där skador dyker upp titt som tätt på mina knogar också, ibland märker jag det inte ens förrän jag ser blodfläckar lite här och var.. Väldigt irriterande.
 
P Pappa1986 skrev:
Detta är något som händer mig alldeles för ofta. Skador på knogarna.
Vet i fasen varför det händer men det sker hela tiden :crysmile:
[bild]
Standard. Även med handskar lyckas jag. Sen känner man efter någon timme att det svider lite så är handsken helt blodig inuti :p
 
  • Haha
karra
  • Laddar…
Måste fråga, räknas en elcykel som en maskin?
(Om det räknas som en maskin så använde jag den under morgonen den andra september för att komprimera en kota :D)

EDIT: Tog ju ingen bild på hur det såg ut hos läkaren, men får väl lägga in en bild från journalen :crysmile: Utdrag ur medicinsk journal med diagnosen "S2200 Kotkompression Th12 (H)
 
Redigerat:
  • Ledsen
Maria T och 1 till
  • Laddar…
karra karra skrev:
Måste fråga, räknas en elcykel som en maskin?
Nä, färdmedel, men bra försök!

....hade du däremot skadat dig när du mekade med den som denna herre gjorde hade det varit godkänt att lägga upp i tråden.

Skämt åsido, hoppas kotan kommit på rätt plats igen, eller vad dom nu ska göra efter en kompression.
 
Ola C Ola C skrev:
Nä, färdmedel, men bra försök!

....hade du däremot skadat dig när du mekade med den som denna herre gjorde hade det varit godkänt att lägga upp i tråden.

Skämt åsido, hoppas kotan kommit på rätt plats igen, eller vad dom nu ska göra efter en kompression.
Attans, får be moderatorn att ta bort inlägget :rolleyes:

Alltså, jag ställde ju in hastigheten genom att bromsa innan, det kanske kan räknas :seenoevil:

Jodå, den är bra mycket bättre! Men snöskottning gillas inte.. En morgon såg jag grannarna runt oss skotta vår uppfart, fick självklart panik och fick avbryta arbetet och skotta. Sa till dem att de absolut inte behövde skotta vår uppfart, fick till svar att du har ju problem med ryggen och din partner är sjuk. Jävligt off-topic men jag har bland de bästa grannarna!
 
  • Gilla
  • Älska
Modig och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.