4 904 läst · 47 svar
5k läst
47 svar
Hjälpmedel för att dra flexrör i innertak.
E Emos skrev:
Blir nog till att plocka ner det gamla och upp med nytt
Det är väl jag då ... Det kittet har löst många trixiga dragningar för mig, många meter slang i glesen. Behöver du dra tvärs glesen är det trixigare men jag har lyckats även med det.N Nyrostad skrev:
TeroM skrev:
Inte omöjligt alltsåP Pöz skrev:
Näe, de trådlösa spotarna är ännu inte uppfunna, om du inte vill ha batteridrift för då kan det kanske finnas produkter.
Att flytta/ändra placering av takbelysning, väggkontakter och strömbrytare efter det att ytskiktet sitter på plats brukar generera ett rivningsarbete innan det är möjligt till flytt/justering. I vissa fal kan det vara möjligt att komplettera med ett vägguttag rakt under en strömbrytare på väggen men där går nog gränsen...
Att flytta/ändra placering av takbelysning, väggkontakter och strömbrytare efter det att ytskiktet sitter på plats brukar generera ett rivningsarbete innan det är möjligt till flytt/justering. I vissa fal kan det vara möjligt att komplettera med ett vägguttag rakt under en strömbrytare på väggen men där går nog gränsen...
tack för info. Blir nog riva som det ser ut nuR roli skrev:Näe, de trådlösa spotarna är ännu inte uppfunna, om du inte vill ha batteridrift för då kan det kanske finnas produkter.
Ja det var det som tur är. Landade på ca 242cm efter att ha sänkt med 45+10mm samt lagt på 15mm parkettgolv. Gamla innertaket/elementen var plank så det fanns goda förutsättningar att sätta dosor och klamra flexslag.B Berroni skrev:
Valde en spot som var gjort för att sitta i kopplingsdosor.
T Tompafix skrev:
T Tompafix skrev: